Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderingar på uppgradering till iLife 11

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter här med mitt iLife 09 och det fungerar utmärkt som det skall.
Men fick en funderare från det blå om man inte skulle ta och uppgradera till 11.

Via Mac appstore så är det ju inte hela suite:en som medföljer. Även om jag inte använder iDVD och iWeb kanske det dyker upp något tillfälle då de kan vara användbara.

Så till frågorna. Behöver jag ens uppdatera? Och varför är en volymlicens så mycket billigare?

iDVD och iWeb har inte uppdaterats från '09 till '11, så du missar inget på att köpa programmen från Mac App Store, det blir ju billigare så.

Men om du redan har ilife09 så har du ju också idvd och iweb? Som du skriver finns de inte med i ilife11 varken på AppStore eller på skiva.

Ursprungligen av pressplayontape:

Men om du redan har ilife09 så har du ju också idvd och iweb? Som du skriver finns de inte med i ilife11 varken på AppStore eller på skiva.

Jo, de finns på skivan, men det är samma versioner som i iLife '09.

Tackar för info.
Dock är jag fortfarande nyfiken på varför en volymlicens är billigare?
Ex. Webbshoppen.se / APPLE iLife '11 - Medier - 1 användare - volym - DVD - Mac

Så som jag förstår det är volym-licenser något man måste köpa flera av för att få billigare pris.
Och är väl mest för företag.

Kan dock inte se något sådant i exemplet jag länkat till.

Ingen aning vad det där är för något. Verkar ju inte finnas på lager heller. Om det är volymlicens (för företag/skolor) så brukar enanvändarpriset förutsätta att man köper många licenser, därav volymlicens. Jag gissar på att om du försökte beställa en sådan där så skulle du inte få den. För volymlicenser till '09 så krävdes inköp av minst tio licenser, om jag inte minns fel.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-10-15 12:08

Har idag en iMac, med Snow Leopard med iLife'09.

Om jag köper en ny MBP med iLife'11, kan jag tillgodoräkna mig uppgraderingen av iLife'11 på iMacen?
(På samma sätt som Lion gäller på mina ≤3 datorer med samma Apple-ID)

Ursprungligen av reboot81:

Har idag en iMac, med Snow Leopard med iLife'09.

Om jag köper en ny MBP med iLife'11, kan jag tillgodoräkna mig uppgraderingen av iLife'11 på iMacen?
(På samma sätt som Lion gäller på mina ≤3 datorer med samma Apple-ID)

Ja, det tror jag du kan.

Ursprungligen av reboot81:

Har idag en iMac, med Snow Leopard med iLife'09.

Om jag köper en ny MBP med iLife'11, kan jag tillgodoräkna mig uppgraderingen av iLife'11 på iMacen?
(På samma sätt som Lion gäller på mina ≤3 datorer med samma Apple-ID)

Nej det kan du inte då det klart och tydligt står raka motsatsen i licensavtalet.

Medföljer programvaran en dator är det enbart för det systemet.

För att OSX Lion, iLife eller iWork skall få användas på flera system måste man köpa det på Mac app store.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-16 22:50
Ursprungligen av illerG:

Nej det kan du inte då det klart och tydligt står raka motsatsen i licensavtalet.

Kan du ta och peka var i avtalet det står?

Om det inte hade varit tillåtet att använda Garageband, iMovie och iPhoto som följde med min Lejondator, på andra datorer, så hade Apple garanterat sett till att dom inte heller gick att ladda ner på mina andra datorer genom App Store.

tillägg: Buy a new Mac, get iLife for all your Macs | Operating Systems | MacUser | Macworld

Senast redigerat 2011-10-16 23:03

Jag ber om ursäkt.
Det är jag som har fel angående applikationerna och det jag nämnt gäller bara operativsystemet.

1
Bevaka tråden