Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du 10 Mb abb hos Comhem?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-15 21:21

Får du full hastighet? Den är numera specificerad 7-10 men de senaste månaderna har kommer jag inte upp i 7 ens.

Jag misstänker att Comhem dragit ned med flit för att få mig att uppgradera. Comhem har en hastighetsgaranti där man får betala för den lägre hastigheten om man inte kommer upp till den lägre hastigheten i spannet. Men i och med att jag har den lägsta hastigheten redan misstänker jag att de kommer att rycka på axlarna.

Jag har 10/10mbit i mitt abb och befinner mig i den absurda situationen att ha 9-10 uppströms och 2-5 nedströms.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-15 21:50
Ursprungligen av planB:

Får du full hastighet? Den är numera specificerad 7-10 men de senaste månaderna har kommer jag inte upp i 7 ens.

Jag misstänker att Comhem dragit ned med flit för att få mig att uppgradera. Comhem har en hastighetsgaranti där man får betala för den lägre hastigheten om man inte kommer upp till den lägre hastigheten i spannet. Men i och med att jag har den lägsta hastigheten redan misstänker jag att de kommer att rycka på axlarna.

Jag har 10/10mbit i mitt abb och befinner mig i den absurda situationen att ha 9-10 uppströms och 2-5 nedströms.

Om du inte kommer upp i 7 så är det bara att felanmäla till Comhem.

Det går tyvärr inte att jämföra hastigheter över landet då det varierar ganska mycket lokalt, det bästa är att kolla med dina grannar.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-15 23:41

Det trista är att jag ibland når upp till 7Mbit (som just nu) men i verkliga livet och med TP-Test programmet är jag inte i närheten av den hastigheten.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-16 00:05
Ursprungligen av planB:

Det trista är att jag ibland når upp till 7Mbit (som just nu) men i verkliga livet och med TP-Test programmet är jag inte i närheten av den hastigheten.

Då tycker jag du visar dem den infon, de bör agera på det.

Ändrade rubrikens millibit till megabit.

/Mod

Jag har alltid haft Comhem eftersom det finns i huset och man får med 10Mbit att använda.
När jag köpte upp mig till On Demand så knuffade man upp kapaciteten till 100Mbit.
Sedan dess har jag haft mer problem än innan när jag bifogar bilder/filer i mina mail beroende på att de flesta har bara 10Mbit så mina bifogade bilder är för stora för dem att öppna. Lösningen blev att jag bifogar bara en bild/fil till dem i varje mail.
Jag har aldrig varit med om att 10 Mbit krymper till 7.
Det var bättre förr.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-12 15:13

Uppdatering:

Jag fick ett nytt modem av comhem. Den där Cisco-kabel-modem/routern epc2425. Tidigare hade jag ett kabelmodel som hette Webstar som var fem år gammal vid det här laget. Jag trodde aldrig riktigt att det var kabelmodemet det var fel på eftersom jag trots allt hade fulll hastighet 10Mbit uppströms, men man vet ju aldrig. Men det nya modemet gjorde susen.

Resultatet är att jag har full hastighet nedströms nu.

EDIT:

Vilken skillnad det blir när man fördubblar hastigheten, trots att det bara är från 5-10Mbit...

Senast redigerat 2011-11-12 17:56
1
Bevaka tråden