Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda ner musik man tidigare köpt i iTunes

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Skulle vilja ladda ner ett album som jag köpte för ett tag sen via iTunes. Jag har alltså inte kvar det längre och vill ladda ner den igen, utan att betala igen givetvis

Går jag in i iTunes och kollar mina gamla köp ser jag den där. Går jag däremot in i "Purchased" så finns det bara "Apps" och "Books". Ingen musik-tab som det är i denna bild:
http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2519/HT2519-purchased-choose-content+TV_Shows.png

Någon som vet varför? Känns tråkigt att pynta 100:- en gång till.

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-10-15 19:50

Tack, men det var precis där jag hittade bilden jag länkade ovan. Som du ser på bilden har de en flik som heter "Music". Den finns inte hos mig, trots att inköpet fortfarande syns i min historik...

Ursprungligen av Linuus:

Tack, men det var precis där jag hittade bilden jag länkade ovan. Som du ser på bilden har de en flik som heter "Music". Den finns inte hos mig, trots att inköpet fortfarande syns i min historik...

Jag tror tyvärr att det är beroende på vilket land man bor i.

'iTunes in the Cloud' Rolling Out Internationally - Mac Rumors

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-10-26 20:26

Jag har samma problem. Ser bara apps och books jag också! Jag ville dessutom göra en kraftig rensning i mitt iTunes-bibliotek och brydde mig därför inte om att backuppa nå't särskilt innan ominstallation nu nyligen.

Se inlägget ovanför dig.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-10-27 00:57

Jo, jag läste det men tänkte att om jag skriver ett inlägg så att tråden 'blir aktuell' igen så kanske det är nå'n som har fått reda på något ytterligare som har något att tillägga. Ditt inlägg var ju trots allt 10 dagar gammalt och jag är en otålig en. Nå't nytt kan ju ha hänt...

Jaha, då har man försökt i onödan några timmar för att få detta att funka, trodde jag var helt jävla blind Känns lite klantigt av apple har denna hjälptexten på svenska utan att nämna att det inte funkar i Sverige.
iTunes 10 för Mac: Hämta tidigare inköp från iTunes Store

För det är väl så fortfarande eller är jag blind?

Nej du kan inte ladda hem musiken igen ännu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-08 09:58

Höll på att iritera mig om samma problem
Tyvärrr, svaret irriterar mig. Bara hoppas att vi snart får tillgång

Hämta tidigare köp från App Store, iBookstore och iTunes Store

Citat:

Så här hämtar du tidigare köpt musik till din iPhone, iPad eller iPod touch
...
Obs! Tidigare köpt musik finns endast tillgänglig via iTunes i molnet i Argentina, Australien, Belgien, Bolivia, Brasilien, Chile, Colombia, Costa.Rica, Cypern, Dominikanska.republiken, Ecuador, El.Salvador, Frankrike, Guatemala, Honduras, Irland, Kanada, Luxemburg, Malta, Mexiko, Nicaragua, Nya.Zeeland, Panama, Paraguay, Peru, Republiken.Tjeckien, Schweiz, Slovakien, Spanien, Storbritannien, Tyskland, USA och Venezuela..Tidigare köpta TV-program är endast tillgängliga via iTunes i molnet i Australien, Kanada, Storbritannien och USA.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-06 09:38

Tack för den här tråden. Trodde att jag blivit galen när jag inte hittade rätt knapp.

Betyder detta att man måste betala igen om man vill ladda hem ett album man tidigare köpt men inte längre har kvar? När man klickar på köp så säger den ngt i stil med "Du har tidigare köpt detta album, är du säker på att du vill köpa det igen?".

Ursprungligen av -David-:

Tack för den här tråden. Trodde att jag blivit galen när jag inte hittade rätt knapp.

Betyder detta att man måste betala igen om man vill ladda hem ett album man tidigare köpt men inte längre har kvar? När man klickar på köp så säger den ngt i stil med "Du har tidigare köpt detta album, är du säker på att du vill köpa det igen?".

Japp, Musik får du bara ladda ner 1 gång per köp.

Eller så väntar man till Apple släpper fri nedladdning i Sverige också.

Uselt av Apple. Själva poängen med handel via iTunes är ju att det "alltid" ska finnas tillgängligt.

Ursprungligen av fraggelpjott:

Uselt av Apple. Själva poängen med handel via iTunes är ju att det "alltid" ska finnas tillgängligt.

Varför är det så? Det är dit det har utvecklats på andra ställen, men det är väl knappast själva kärnan i det hela. Kan du förresten ge exempel på någon annan säljare av musik via internet i Sverige som ger dig fria upprepade nedladdningar av köpt musik?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-04-08 10:51
Ursprungligen av pmarriott:

Varför är det så? Det är dit det har utvecklats på andra ställen, men det är väl knappast själva kärnan i det hela. Kan du förresten ge exempel på någon annan säljare av musik via internet i Sverige som ger dig fria upprepade nedladdningar av köpt musik?

Personligen jämför jag det inte med andra musiksajter utan med övriga iTunes/Appstore. När jag köper ett spel eller ett program eller dylikt så är det ju inga problem att ladda hem det igen. Varför ska det vara annorlunda med musik?

Ursprungligen av Baeckis:

Varför ska det vara annorlunda med musik?

Spel och program styr Apple med järnhand och därmed enkelt att reglerna är sådana.

Musik och film har lite större företag med en annan agenda bakom sig. Men vi är på väg dit du vill. Det kommer bara ta längre tid i Sverige.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-04-12 08:32
Ursprungligen av pmarriott:

Kan du förresten ge exempel på någon annan säljare av musik via internet i Sverige som ger dig fria upprepade nedladdningar av köpt musik?

Jag har för mig att man har det hos Spotify!?

Frågan är väl bara varför det ska vara så j....a segt i Sverige. Stora delar av världen har ju redan fått iTunes in the cloud och iTunes Match. Någon som vet?

Ursprungligen av ilPadrino:

Frågan är väl bara varför det ska vara så j....a segt i Sverige. Stora delar av världen har ju redan fått iTunes in the cloud och iTunes Match. Någon som vet?

Många ja. Men inte alla

iTunes in the Cloud and iTunes Match Availability

Ursprungligen av ilPadrino:

Frågan är väl bara varför det ska vara så j....a segt i Sverige. Stora delar av världen har ju redan fått iTunes in the cloud och iTunes Match. Någon som vet?

37 länder, nu ska vi inte överdriva

  • Avstängd
  • 2012-04-11 15:04

Kanske lite OT, men när man köper appar eller program i appstore för iOS eller Mac OS så får man ju ladda ner/ha dom på flera iOS-enheter eller datorer.
Musik får man ju ha på flera iOS eneheter, men får man ha musiken på flera datorer?

Ursprungligen av LaHe:

Kanske lite OT, men när man köper appar eller program i appstore för iOS eller Mac OS så får man ju ladda ner/ha dom på flera iOS-enheter eller datorer.
Musik får man ju ha på flera iOS eneheter, men får man ha musiken på flera datorer?

5 enheter.

Ursprungligen av Patrik D:

5 enheter.

5 iOS-enheter (från en och samma enhet/dator) eller datorer?

Ursprungligen av keptang:

5 iOS-enheter (från en och samma enhet/dator) eller datorer?

Jag läste lite nu och det står 5 datorer, men jag det står inget om hur många "mobila" enheter som är tillåtet.

Men i denna diskussion så skriver dom att det obegränsat när det kommer till andra enheter, men står inget om det på Apples hemsida.

Numera har de väl släppt alla restriktioner på musiken?

  • Avstängd
  • 2012-04-12 08:24

Tackar för svaren... då tror jag att jag kan köra över all min musik till min MBP också

1
Bevaka tråden