Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

flytta kalender från Google till iCloud: iPhone ok, web tom

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2011-10-15 17:01

Har haft Google Calendar ett tag men skaffade igår ett iCloud-konto. För att flytta över kontakter och kalender tog jag bort mitt Google-/Exchange-konto på min iPhone och syncad min iPhone med min Mac mha iTunes. Därefter slog jag på iCloud-kontots "kontakter" och "kalender" och fick då slå ihop befintlig information med iCloud-kontot.

På min iPhone ser allt ok ut men på icloud.com syns kontakterna och de två kalendrarna jag har men kalendrarna innehåller ingenting.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-15 17:06
Ursprungligen av kvintus:

Har haft Google Calendar ett tag men skaffade igår ett iCloud-konto. För att flytta över kontakter och kalender tog jag bort mitt Google-/Exchange-konto på min iPhone och syncad min iPhone med min Mac mha iTunes. Därefter slog jag på iCloud-kontots "kontakter" och "kalender" och fick då slå ihop befintlig information med iCloud-kontot.

På min iPhone ser allt ok ut men på icloud.com syns kontakterna och de två kalendrarna jag har men kalendrarna innehåller ingenting.

Hur länge har du väntat?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2011-10-15 17:08

4-5 timmar. Långsam lina och mycket info i kalendern dock.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-17 10:26

Vill du avsluta google calendar alltså?

Själv vill jag synka google calendar med iCloud men det verkar inte fungera va? Finns inga alternativ för att lägga in en extern kalender i iCloud. Trist då jag annars hade kunnat använda icloud web-interface på jobbet och mina i-enheter övrig tid.

1
Bevaka tråden