Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samma musik på iPhone och iPad?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag har suttit och flyttat en massa musik till min iPad från iTunes (ej nedladdade från iTunes), det har blivit en massa skivor och en himla drös lösa låtar. Det har tagit ett bra tag att gå igenom hela biblioteket för att välja ut vad jag ville ha.

Nu är det så att jag vill ha samma musik, som jag nyss har valt, på min iPhone också.

Finns det nått smidigt sätt att få samma låtar på iPhone:en utan att behöva sitta och välja ut samma hundratals låtar igen?

Tack

Varför flyttar du låtar manuellt? Varför gör du inte en spellista i stället, så kan du välja att synka den spellistan mot alla dina enheter.

Kom just på att jag i framtiden kan skapa en spellista i iTunes där jag lägger till musiken jag vill ha på min iPad/iPhone och sen bara drag n droppa innehållet från spellistan till min iPad/iPhone och därmed behöver jag inte göra som jag skrev i det tidigare inlägget.

Men... det skulle vara intressant att veta om det fanns en lösning på frågan jag ställde.

Tack

Ursprungligen av breather:

...drag n droppa innehållet från spellistan till min iPad/iPhone...

Varför ska du dra och släppa manuellt till enheterna? Använd iTunes inbyggda synkfunktioner!

Du skrev snabbare än jag

Det går lite fortare tycker jag

Skulle det vara långsammare att klicka på "Synk"-knappen, jämfört att markera och dra låtarna (eller spellistan) till respektive enhet? Knappast.

Det görs juh lite annat än att bara flytta musik när man syncar... kanske flyttar ex. bilder, apps eller kontakter, det kanske görs en säkerhetskopia.
Bara själva kollen om det är annat som ska syncas tar lite tid.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-15 17:47

Att det görs en säkerhetskopia är ju bara väldigt mycket positivt!

Visst, men jag behöver inte göra det stup i kvarten.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-15 17:57

Drar du musik dit stup i kvarten?
Hjälper dej inte, bara tycker synkningen passar bättre för mej

Det är iofs inget större prb med att synka nu när man kör WiFi synk och man kan fortsätta använda sina iDevices medan man synkar...
Men.... det går marginellt fortare att bara drag n droppa musik än att göra en hel synk. Man tjänar juh flera sekuuuuunder.

1
Bevaka tråden