Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

P800 och min nya powerbook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-22 20:28

Hej.
När problemen hopar sig finns det bara ett ställe där man får hjälp på direkten...Så därför ställer jag min lilla fråga här.
Har precis inhandlat en ny powerbook G4 17...(Visst lite stolt och kär) Synkar den med min P800 allt funkar kanon när det gäller kontakter men det går inte att synka agendan. Vad gör jag för fel, eller gör jag fel???

Nån som vet??

Titta längs ner på den här sidan så ser du vad som fungerar med iSync och P800

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-22 20:39

Tyvärr gör du inget fel
iSync stöder ännu inte synkning för kalendern i P800. Det är dock på kommande enligt apples hemsida.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-22 20:52

Tack

Tänk va enkelt det kan vara om man bara tar lite tid på sig att kolla upp sakerna och läsa längst ner på sidorna

Tack snälla

L@sse

Repriserar mig själv från en annan tråd:

Saxat från Mac OS X Hints:
To enable iCal iSyncing with the Sony Ericsson P800 and Nokia 3650, back up then open the file
/Library -> Application Support -> SyncService -> 501 -> SymbianConduitDefaults.plist.

Edit the line that says:
<key>kNSSyncDeviceUseCalendars</key>
<false/>

to be:
<key>kNSSyncDeviceUseCalendars</key>
<true/>

Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech

Saxat från Mac OS X Hints:
To enable iCal iSyncing with the Sony Ericsson P800 and Nokia 3650, back up then open the file
/Library -> Application Support -> SyncService -> 501 -> SymbianConduitDefaults.plist.

Edit the line that says:
<key>kNSSyncDeviceUseCalendars</key>
<false/>

to be:
<key>kNSSyncDeviceUseCalendars</key>
<true/>
[/B]

Och sedan be sin lyckliga stjärna att saker och ting inte skiter sig? Jag menar, om det inte fanns några problem med sync emellan P800 och Isync så borde väl inte funktionen vara tillfälligt avstängd? Jag tolkar det som ett varningstecken....

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno Jag tolkar det som ett varningstecken....

Vad menar du kan hända? Tror du telefonen exploderar?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Vad menar du kan hända? Tror du telefonen exploderar?

Ja det är ju högst troligt när man ändrar på filer på Macen :rolleyes:

Finns säkert en anledning till att den är avstängd, men om folk har kört igång den och den funkar och de inte har hittat några större fel så är det säkert inget farligt. Det står ju trots allt att man ska köra en backup på filen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-23 08:51

Jag tror att jag sitter lugnt och fint i båten och väntar på apple. Men man blir lite trött att det inte kom direkt i Isync uppdateringen.

1
Bevaka tråden