Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej synka foton från iPhoto till iCloud

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-15 10:35

Konstigt!
Jag har gått över till iCloud (från MobilMe) och kan inte flyta mina bilder i iPhoto ditt. Då envisas jag att uppdatera iPhoto, när jag försökte det såg jag att det handlade om iPhoto 9.2. Men eftersom jag har en ny iMac med Lejon som OS och alla program i sin sista version så har jag iPhoto 11.

Det är i alla fall så (som det ser ut just nu) att jag kan inte ha mina bilder i iCloud.
Är det någon som har en aning om vad kan man göra?

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-10-15 10:46

Otydligt om du uppdaterade men om inte så gör det. iPhoto 9.2 är 11.

Tråden flyttad till rätt forumdel. Tänk på var ni lägger era trådar.

Och apropå versionsförvirringen: 9.2 är ett versionsnummer, '11 är ett årtal. Senaste versionen av iPhoto '11 är 9.2.

/Mod

Senast redigerat 2011-10-15 11:02

Ursäkta om det bara är jag, men jag har läst ditt inlägg tre gånger nu och förstår inte vad du försöker få fram.

Du kör en ny iMac 2011? med Lion? och iLife 11?
Om så är fallet så är det ju bara installera senaste iPhoto 9.2 så har du Bildström där, bara trycka in och aktivera Bildströmen.

Ursäkta om det inte var det svaret du ville ha, men du är väldig defus tycker jag i frågeställningen.

Ursprungligen av acidflash:

...men du är väldig defus tycker jag i frågeställningen.

Ursäkta språkpolisen, men ordet du söker är nog diffus.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-15 11:37

Jag försökte även med det men då står det att iPhoto 11 är installerad. Men det stämmer, när jag kollar versionen så är 9.1.5. Så jag försökte uppdatera via App Store men då säger en varning att "Om du vill uppdatera det här programmet loggar du in på det konto du använde till att köpa det." Detta är ännu märkligare eftersom allt kom med datorn när "jag köpte den".

Testat vanliga programuppdateringen?

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-10-16 00:10

Du kan ladda ner uppdateringen från Apples supportsida.

Justerade rubriken. Tänk på att sätta en rubrik som tydligt visar trådens innehåll!

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-16 11:36

Tack!
Det ska jag göra i framtiden.

//Pancho

PS: Jag har fortfarande samma problem med att synka iPhoto och iCloud. Att installera iPhoto 9.2 i min gamla iMac gick smärtfritt men inte i min nya snabba maskinen. DS

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-16 11:55

Till slut fick jag logga in mig (det hade jag gjort även förut men inte fungerat för just app store) och då till min stora tillfredsställelse såg jag att det uppgraderade sig. Härligt.

//P

1
Bevaka tråden