Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 ute nu (2011-10-12)

Tråden skapades och har fått 310 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Finns i iTunes nu

Japp, fick också upp meddelande om det, men sen hände inget mer när jag klickade på hämta.. samma för er?

Min uppdatering fungerade, nu också med iCloud. MEN när jag synkronisar med iPhone och iPad så får jag dubbel info från iCall i dessa båda enheter?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-14 18:40
Ursprungligen av Mc Tommy:

Min uppdatering fungerade, nu också med iCloud. MEN när jag synkronisar med iPhone och iPad så får jag dubbel info från iCall i dessa båda enheter?

Gå upp till vänster och bocka ur så att det inte blir dubbletter.

Yes!!!

Jag får inte upp nåt alls.

Om man har GM-versionen, då verkar de som om man redan har senaste. Kan det stämma?

Så har det väl inte varit innan eller?

Ursprungligen av yabbah:

Om man har GM-versionen, då verkar de som om man redan har senaste. Kan det stämma?

Jag försöker trycka på programuppdatering på iPhone där jag har gm versionen men den säger att ett fel inträffade under kontrollen, nån mer med det felmeddelandet?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-12 19:13
Ursprungligen av westerlu77:

Jag försöker trycka på programuppdatering på iPhone där jag har gm versionen men den säger att ett fel inträffade under kontrollen, nån mer med det felmeddelandet?

När trycket är så pass högt på servrarna som det är nu är det vanligt med sådana fel.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 19:14
Ursprungligen av westerlu77:

Jag försöker trycka på programuppdatering på iPhone där jag har gm versionen men den säger att ett fel inträffade under kontrollen, nån mer med det felmeddelandet?

Jag kan lugna er som har diverse problem med att ALLA problemen är relaterade till det enorma tryck som ligger på Apples datacenter just nu.

Ursprungligen av yabbah:

Om man har GM-versionen, då verkar de som om man redan har senaste. Kan det stämma?

Så brukar det vara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 21:45
Ursprungligen av zinned:

Jag kan lugna er som har diverse problem med att ALLA problemen är relaterade till det enorma tryck som ligger på Apples datacenter just nu.

Så brukar det vara.

Japp, detta är i första hand ett ENORMT test av hela systemets kapacitet! Om vi nu (potentiellt 60 milj. Appleanvändare) skall synca hela våra privat- och arbetsliv med 'molnet' så blir det hyggligt med miljontals Terrabyte!

Jösses.

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2011-10-12 21:52

Jag...

Ursprungligen av westerlu77:

Jag försöker trycka på programuppdatering på iPhone där jag har gm versionen men den säger att ett fel inträffade under kontrollen, nån mer med det felmeddelandet?

Ursprungligen av Cihan:

Jag...

Jag får samma fel!

Nu tankas det! Med full fart dessutom, 3 min kvar.. weiii

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-12 19:14

Det tar bara längre och längre tid. GM är samma som den skarpa så den går det inte att uppgradera.

Ursprungligen av andas:

Det tar bara längre och längre tid. GM är samma som den skarpa så den går det inte att uppgradera.

Jag har ju GM, men var har jag funktionen "Hitta mina vänner" som skulle vara nytt i iCloud?

Ursprungligen av yabbah:

Jag har ju GM, men var har jag funktionen "Hitta mina vänner" som skulle vara nytt i iCloud?

Den finns att hämta som app på app store.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-12 19:15

och nu har det tjocknat ihp ordentligt... 60 min för att hämta iOS5

Blir det såhär i Windowsvärlden när något släpps? Att alla sitter som galningar för att få hem uppdateringen!
Tycker ni alla ska sluta försöka ladda ned så jag kan ladda ned först.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-12 19:23
Ursprungligen av korthoga:

Blir det såhär i Windowsvärlden när något släpps?

"-Åhh nej, inte igen"

jag har ios5, senaste...men inte GM. väl version 5 eller 6 minns inte. Får inte upp något i iTunes.
Har version 5.0 (9A5313e)

Citat:

Blir det såhär i Windowsvärlden när något släpps? Att alla sitter som galningar för att få hem uppdateringen!

Va? Köar inte ni också inför nästa ServicePack till Windows Vista?

Är det 9A334 som är den senaste?

ännu värre är OS X uppdateringen som tar 3 timmar

  • Medlem
  • 2011-10-12 19:23

Jag har GM på min iPhone, och jag fick inte upp något i iTunes. Så det räknas nog som "senaste".

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-10-12 23:00
Ursprungligen av dalle:

jag har gm på min iphone, och jag fick inte upp något i itunes. Så det räknas nog som "senaste".

gm ??

Jag går och rakar mig, skaffar ett liv, packar ner min lägenhet och beställer en pizza då jag verkar vara en av hela världen som vill ladda ner samtidigt

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-12 19:27

har haft 10 minuter i 5 minuter och nu är det 11...

hmm skumt...för mig går det snabbt till ipaden. 6 minuter tog det.

Bara hoppas att iCloud servern inte är lika trög när alla skall ladda allt hit och dit

3 timmar på OS X och 45 Min på iOS5
avbrutet en gång när det kommit halvvägs

Bevaka tråden