Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Macbook Pros inom kort?

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-14 08:39
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-14 08:42
Ursprungligen av ;:

kan vi hoppas på en ny design för både MBP och iPhone under 2012?

Ursprungligen av xtrem:

kan vi hoppas på en ny design för både MBP och iPhone under 2012?

Ja det tror i alla fall jag.

Ursprungligen av ;:

Då har man legat med top-of-the-line (15" 2,3 GHz i7 quad) i ett halvår i alla fall!

Men vore det inte på sin plats att en ny MP kom först?

Ursprungligen av ;:

Hoppas dom slår ihjäl den där dvd-läsaren nångång, för gott! Lämna plats för en till SSD och/eller mer plats för batteri! Kanske plats för ett simkort... Sen är macbook pro complete...
Och det är då jag är först på luckan hos apple...

Ursprungligen av ;:

Ny design är inte avgörande för mig, men om den kommer så... Nu sitter jag på 13" MBP från 2008.

Kan de lösa kylningen skulle det vara ett stort halelujah-moment, men det är ju bara en dröm med tanke på att folk fokuserar mer på snabba processorer än praktiska detaljer. På det mer realistiska planet skulle en prisvärd SD-disk stänga affären för min del – tillsammans med bättre skärm/grafikkort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-15 19:18
Ursprungligen av ;:

Borde man köpa denna? Eller hur lång tid tror ni det tar tills den nya designen är här?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-15 19:38
Ursprungligen av Gurrady:

Borde man köpa denna? Eller hur lång tid tror ni det tar tills den nya designen är här?

Nya designen kommer med största sannolikhet i vår (Feb-April). Då antagligen i form av lite slimmare än idag och utan optisk drive.

Så kan du vänta tills dess kan det ju vara en fördel, men då är då och nu är nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-15 20:33
Ursprungligen av jopo:

Nya designen kommer med största sannolikhet i vår (Feb-April). Då antagligen i form av lite slimmare än idag och utan optisk drive.

Så kan du vänta tills dess kan det ju vara en fördel, men då är då och nu är nu.

HHehe så san som det är sagt. ÅÅ vilken besluts ångest. Känns ju tråkigt att köpa den sista modellen om de kmr en redesign oxå

Ursprungligen av ;:

Det kommer alltid en ny design at vänta på

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-23 11:41

Har en 17"/2010. Frågan är om jag ska trycka in SSD:er eller vänta på en ny?

(tycker ofta processorkraft är överskattat - frågan är vad som händer på övriga fronter, samt att de en gång för alla TAR BORT DEN FÖRBANNADE EXPRESS CARD-SLOTTEN och helst erbjuder en intern CF-reader).

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-24 12:55
Ursprungligen av quasar:

(tycker ofta processorkraft är överskattat - frågan är vad som händer på övriga fronter, samt att de en gång för alla TAR BORT DEN FÖRBANNADE EXPRESS CARD-SLOTTEN och helst erbjuder en intern CF-reader).

Varför vill du ha bort den? Stör den dig? Är det inte en poäng att kunna köra e-sata, en extra FW800 eller liknande?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-25 23:16
Ursprungligen av planB:

Varför vill du ha bort den? Stör den dig? Är det inte en poäng att kunna köra e-sata, en extra FW800 eller liknande?

Jag jobbar mycket med fotografering - och måste hela tiden använda en reader (kör USB för mitt 64 GB-kort). För mig är 17" en medieproduktionsmaskin-on-the-road i första hand, för klen för videoredigering i full HD - och proffskameror kör CF. Folk som inte producerar media borde klara sig på en mindre MBP (skärmen är stor på 17", enda skälet till att jag kör den är just bildhanteringsbehovet).

Tyngre videojobb gör jag på stationär MP. De mindre MBP:erna har en slot för just minneskort, fast turistvarianten.

Man borde åtminstone kunna välja mellan fler skal, så att man kan få en snabb intern UDMA CF-reader och bara - äntligen - plugga in direkt.

Ursprungligen av quasar:

Jag jobbar mycket med fotografering - och måste hela tiden använda en reader (kör USB för mitt 64 GB-kort). För mig är 17" en medieproduktionsmaskin-on-the-road i första hand, för klen för videoredigering i full HD - och proffskameror kör CF. Folk som inte producerar media borde klara sig på en mindre MBP (skärmen är stor på 17", enda skälet till att jag kör den är just bildhanteringsbehovet).

Tyngre videojobb gör jag på stationär MP. De mindre MBP:erna har en slot för just minneskort, fast turistvarianten.

Man borde åtminstone kunna välja mellan fler skal, så att man kan få en snabb intern UDMA CF-reader och bara - äntligen - plugga in direkt.

Du skulle ju kunna låta din ExpressCard-plats utnyttjas: Amazon.com: Expresscard to CF Adapter Mac & PC (DDEXP34-CF-1): Electronics

Jag kör liksom du en USB-adapter, men bara för att jag inte har någon ExpressCard-slot.

Jag tycker det är jättebra med expansionsmöjligheterna som 17" erbjuder men den är för stor för min del. Det som lockar mig nu är en ersättare för min MBP 13" 2009:a under 2012. Tre år är ok tycker jag (bytte varje år med PC), och en rejäl knuff i prestanda med nya processorer, vassare grafik och USB3 vore det jag önskar i en ny maskin.

Det hade varit grymt om Apple hade tagit väck SuperDriven och utnyttjat den platsen för fler portar! En 13" med 4 USB 3.0, 1 FW800, 1 FW400, 1 Thunderbolt, 1 GB Ethernet, SD-läsare, 1 line-out, 1 line-in och en ExpressCard hade varit kanon!

Kommer dessa innan nov?
Min flickväns CSN kort går ut sista okt hehe

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-17 00:02

Nästa generation behöver USB3. Jag är inget fan av USB (kör uteslutande FW800 för hårddisk) men för att den skall kännas framtidssäker behöver nog USB3.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-10-17 09:24
Ursprungligen av planB:

Nästa generation behöver USB3. Jag är inget fan av USB (kör uteslutande FW800 för hårddisk) men för att den skall kännas framtidssäker behöver nog USB3.

Frågan är om de slänger in det, när de har Thunderbolt.
Sen kan jag hålla med om att det inte hade skadat.

Ursprungligen av planB:

Nästa generation behöver USB3. Jag är inget fan av USB (kör uteslutande FW800 för hårddisk) men för att den skall kännas framtidssäker behöver nog USB3.

Kommer med Ivy Bridge, så i Q1 nästa år.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-17 12:03
Ursprungligen av ;:

Har en unibody 15" av första modellen. Duger egentligen ganska bra men visst hade det varit kul att uppgradera snart. Känns dock inte så kul att köpa en dator som ser mer eller mindre identisk ut med den jag har. Blir det ny design i vår som tilltalar samt Ivy Bridge med USB3 så lär det bli en sådan med en bra SSD.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-17 12:16
Ursprungligen av P1200VB:

Har en unibody 15" av första modellen.

Ingen dum dator alls. Fullt tillräckliga prestanda + att du har en expresscard-port, eller hur?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-17 22:22
Ursprungligen av planB:

Ingen dum dator alls. Fullt tillräckliga prestanda + att du har en expresscard-port, eller hur?

Ja det stämmer. Köpte toppmodellen med uppgraderad CPU (2.8GHz Penryn) så den står sig ganska bra fortfarande. Hade dock inte suttit fel med en Ivy Bridge quadcore, USB3, Sata 600 + snabb SSD, snabbare grafikkort, och betydligt bättre batteritid.

Hö, själv har jag en Late 2006, 2,33GHz Merom/3Gb. Den tuppar på rätt bra. Använder den mer än min mid 2010 iMac med I7 2,33GHz/12Gb. Kraften i MBPn räcker förvånansvärt långt. För mig är det snarare FW800 som är flaskhalsen, på båda datorerna. Detta eftersom jag redigerar film via FCP i 1080p.. USB3 skulle verkligen vara välkommet då Thunderbolt inte direkt är lika smidigt. Med USB3 skule jag kunna jobba rakt mot USB-minnen, på resande fot..

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2011-10-18 15:44
Ursprungligen av Lizardman:

Med USB3 skule jag kunna jobba rakt mot USB-minnen, på resande fot..

Var hittar du USB-minnen med prestanda att redigera video mot?

Ursprungligen av T-1000:

Var hittar du USB-minnen med prestanda att redigera video mot?

Prisjakt - USB-minnen - USB 3

De snabbaste just nu har skrivhastighet på 180 MB/s och läshastighet på 240 MB/s. Räcker inte det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-18 08:01
Ursprungligen av ;:

Apple leaks clues to new MacBook Pros on its own website? | 9to5Mac | Apple Intelligence

Då blir det till att byta ut sin gamla 2011 MBP 15" High Res I7 Quad 2,2 Ghz med SSD

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-21 09:05
Ursprungligen av ;:

Nästa vecka?New MacBook Pros launching as soon as next week at current price points | 9to5Mac | Apple Intelligence

Jag vet en kille som köpte den mest maxade MacBook Pro som går att beställa (specialbyggd med OCZ Vertex 3 480GB disk) förra veckan. Levererades i tisdags. Han blir nog rätt knäckt om det kommer en ny nästa vecka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-21 10:20
Ursprungligen av Björnström:

Jag vet en kille som köpte den mest maxade MacBook Pro som går att beställa (specialbyggd med OCZ Vertex 3 480GB disk) förra veckan. Levererades i tisdags. Han blir nog rätt knäckt om det kommer en ny nästa vecka.

Fast samtidigt sitter han med en MBP som kommer att hålla i många år. Förhoppningsvis känner han sig så pass nöjd att det är viktigare än att det kommit en uppdaterad modell.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-21 14:39
Ursprungligen av Björnström:

Jag vet en kille som köpte den mest maxade MacBook Pro som går att beställa (specialbyggd med OCZ Vertex 3 480GB disk) förra veckan. Levererades i tisdags. Han blir nog rätt knäckt om det kommer en ny nästa vecka.

Det är inte alltid det är en förlust med förra årgången. Ibland försvinner någon port, eller någon ny oanvänderbar tillkommer, eller att man inte längre kan beställa en viss konfiguration. osv.

Bevaka tråden