Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte säkerhetskopian av min iPhone

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-10-13 21:55

Hej!

Jag har problem med att hitta min säkerhetskopia av min senaste uppdatering tll iOS5. Har kollat runt på flera olika forum och de säker att den ska ligga på följande plats:
andvändare/bibliotek/Applikation suport/mobileSync

Men jag har inte någon sådan mapp på min Mac. kör Lion 10.7.

Har någon koll på var den kan ligga?

Tack på förhand.
/André

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-13 22:40

Den ska ligga i ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup

Användar-biblioteksmappen är osynlig i Lion. Den finns fortfarande där, och det finns olika sätt att nå den - här är några exempel:

- Det finns program som göra alla osynliga objekt synliga. (se t.ex Cocktail, Tinkertool, Onyx, MacPilot)
- Det finns terminalkommandon som gör just den mappen synlig. (sök, det har tagits upp flera gånger på forumet)
- Använd "Go"-menyn i Finder

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Användar-biblioteksmappen är osynlig i Lion. Den finns fortfarande där, och det finns olika sätt att nå den - här är några exempel:

- Det finns program som göra alla osynliga objekt synliga. (se t.ex Cocktail, Tinkertool, Onyx, MacPilot)
- Det finns terminalkommandon som gör just den mappen synlig. (sök, det har tagits upp flera gånger på forumet)
- Använd "Go"-menyn i Finder

Ytterligare ett snabbt sätt att nå sin Användar-biblioteksmapp är att hålla ner "Alt" och klicka på "Gå" i Finder, då syns mappen där direkt.

1
Bevaka tråden