Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MobileMe & Icloud tillsammans med Iphone utan IOS5 samt Snow L. och Lion

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett dilemma just nu.

Jag har 1 st Imac med Lion med senaste uppdateringarna sedan igår 10.7.2.
Dessutom en MBP med Snow L och 2 st Iphones 3Gs med 4.3.3.

Jag använder MobileMe för synkning av dessa enheter och det är speciellt kalendern jag synkar.

Jag ser nu på min Lion dator att under systeminställningar så har mitt MobileMe kalender synk försvunnit till Icloud.

Min fråga är då:

* Vad som händer om jag låter min Lion dator flytta över min MobileMe till Icloud ?

* Kommer jag att förlora synkningen till mina Iphones och min dator som inte kör IOS5 samt Snow L?

* Om så är faller borde jag kunna återställa min Lion till 10.7.1 från min Timemashine och få allt att synka igen eller tänker jag fel här med ?

Ja, var ska den här tråden ligga? Inte under Notiser i alla fall. Flyttar den till Mac OS X-sektionen så länge.

/Mod

Ber om ursäkt men jag satt i mer än 1 min och funderade själv

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-10-13 21:50

Har för mig att jag läst att migrering av mobilemekonto till icloudkonto inte går att ångra. Och då spelar det kanske ingen roll om du rullar tillbaka datorn. Kolla på www.me.com/move om du får någon varning om det.

Finns också info hos Apple, till exempel Frequently asked questions about the MobileMe transition and iCloud

Kanske skapa ett nytt icloudkonto för att testa med funkar.

Jag var otydlig förut, sorry...

Jag har INTE migrerat till Icloud bara installerat 10.7.2 på min Lion.

Jag skall prova att använda min Lion installations usb imorgon för att återställa min dator med den senast sparade 10.7.1 från Timemachine!

Jag har förstått att om jag ändrar till Icloud MÅSTE jag ha Lion och OS5 på ALLA produkter för att få synk på kallendern !!

Skall bli intressant at se hur det kommer att fungera med Lions åsterställning från USB:t, det har jag bara provat på tidigare OSX:er .

Ser på olika forum ( samt här) att vi som redan har ett betalt och en fungerande MobileMe kalender "kan" få se en produkt ( läs Iclou) som INTE fungerar så bra som ett fungerande MobileMe!!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-13 22:34

Varför installerar du inte bara iOS5?

Jailbreakade Iphones 3GS som jag inte vill tappa JB på.

Får vänta på en unt. Jg så går det att gå över till OS5 !

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-14 18:38
Ursprungligen av IcemanCharlie:

Jailbreakade Iphones 3GS som jag inte vill tappa JB på.

Får vänta på en unt. Jg så går det att gå över till OS5 !

Har du gammal bootrom så är denna untethered. iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using RedSn0w (Mac) [5.0]

This procedure will cause you to upgrade your baseband potentially ruining your chances for an unlock. Please wait until we have posted a tutorial on how to update to iOS 5 using a custom ipsw if you need an unlock.

Väntar mao

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-16 16:48
Ursprungligen av IcemanCharlie:

This procedure will cause you to upgrade your baseband potentially ruining your chances for an unlock. Please wait until we have posted a tutorial on how to update to iOS 5 using a custom ipsw if you need an unlock.

Väntar mao

Du sa ju bara jailbreak så...

1
Bevaka tråden