Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.7.2 släppt (2011-10-12)

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2011-10-12 19:04

enligt rubrik...

"ca 2 timmar"

Kan ni andra lugna er lite tills jag laddat hem?

  • Medlem
  • 2011-10-12 19:12

784,5 MB. (Mini med 10.7.1)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 19:12

Mac OS X 10.7.2 släppt!

Uppdateringen 10.7.2 rekommenderas för alla användare av Mac OS X Lion. Den innehåller allmänna korrigeringar i operativsystemet med förbättringar inom stabilitet, kompatibilitet och säkerhet för din Mac. Den innehåller även stöd för iCloud, en banbrytande uppsättning molntjänster som automatiskt och trådlöst lagrar ditt innehåll på iCloud och överför det till alla dina enheter med push-teknik. iCloud på OS X Lion innehåller följande funktioner:
iCloud lagrar din e-post, kalendrar, kontakter, samt bokmärken och läslista från Safari, och överför dem automatiskt till alla dina enheter med push-teknik.
Med Tillbaka till min Mac har du åtkomst till din Mac från en annan Mac, så länge de är anslutna till Internet.
Med Hitta min Mac kan du hitta en saknad Mac genom att visa dess plats på en karta. Du kan även fjärrlåsa den eller radera alla dess data.

Det är lätt att komma igång med iCloud. När uppdateringen har installerats kommer OS X automatiskt att visa en inställningspanel för iCloud. Ange ditt befintliga Apple-ID eller skapa ett nytt och följ sedan anvisningarna på skärmen. Du kan läsa mer om iCloud på Apple - iCloud - The new way to store and access your content..

Uppdateringen 10.7.2 innehåller även Safari 5.1.1 och buggfixar som:
• Tillåter omorganisering av skrivbordsområden och helskärmsprogram i Mission Control.
• Gör det möjligt att dra filer mellan skrivbordsområden och helskärmsprogram.
• Löser ett problem som gör att menyraden inte visas i helskärmsprogram.
• Förbättrar kompatibiliteten för synkronisering av Google-kontakter i Adressbok.
• Löser ett problem som gör att Keynote tillfälligt slutar svara.
• Förbättrar VoiceOver-kompatibilitet med Launchpad.
• Löser ett problem som orsakar fördröjd nätverksåtkomst efter uppvaknande från viloläge.
• Möjliggör start i Lion-återställningsläge från en lokalt ansluten Time Machine-hårddisk.
• Löser ett problem som gör att skärmzoomning slutar fungera.
• Förbättrar integrering med Active Directory.

För mer information om Safari 5.1.1, gå till http://support.apple.com/kb/HT4922?viewlocale=sv_SE.

För mer information om den här uppdateringen, gå till http://support.apple.com/kb/HT4767?viewlocale=sv_SE.

För mer information om säkerhetsinnehållet i den här uppdateringen, gå till Säkerhetsuppdateringar från Apple.

Ja nu tankas det

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-12 19:20

Håller tummarna för att även en del buggar i Finder rätats ut nu.

10 timmar att ladda ner Mac OS X uppdateringen, än så länge. Kul.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 19:29

Håller tummarna för att mitt problem med frysningar i Lion rättas till nu. Jag kan annars inte ansluta min iPhone/iPad til min MPB i mer än ca en/två minuter innan allt fryser...lätt att uppdatera då

Någon med tips till lösning av det problemet får gärna skicka PM till mig!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-10-12 19:31

Någon som har länken till Combo updaten?
De två översta länkarna som Acke postat ger mig en 404 :/
Vill gärna få hem Combo Updaten och köra den nämligen :S

(Ps Aperture hade en stor uppdatering med för min del). /OT

Ursprungligen av Drakfot:

(Ps Aperture hade en stor uppdatering med för min del). /OT

Någon uppdatering av Aperture hade inte jag...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 19:39

312 av 888MB Cirka 8h på en 100Mbit

Ursprungligen av acke:

312 av 888MB Cirka 8h på en 100Mbit

Avbryt och starta igen. Det fungerade för mig. Då sjönk det till nära 5 minuter.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-10-12 20:45
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Avbryt och starta igen. Det fungerade för mig. Då sjönk det till nära 5 minuter.

oj vilken skillnad...tack

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-10-12 20:16
Ursprungligen av acke:

312 av 888MB Cirka 8h på en 100Mbit

Samma här

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-10-12 19:17

4 timmar, kan det vara fler än jag?

  • Medlem
  • 2011-10-12 19:17

17 minuter kvar här.

Mitt pendlar mellan 1-4 timmar. Tror där är någon mer än jag som försöker ladda ned de här uppdateringarna.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-10-12 19:24

Det verkar som om man avbryter och börjar igen blir det snabbare, just nu är det 15 minuter, fick upprepa några ggr.

Ursprungligen av Hjopek:

Det verkar som om man avbryter och börjar igen blir det snabbare, just nu är det 15 minuter, fick upprepa några ggr.

Bra tips. Min gick från 5 timmar till 4 minuter!

Ursprungligen av Hjopek:

Det verkar som om man avbryter och börjar igen blir det snabbare, just nu är det 15 minuter, fick upprepa några ggr.

Funkar mindre bra för min del.. Sirap här

Fast förbättringen är bara initial, går snart upp till flera timmar.
edit: att bara ladda ned ena gick blixtsnabbt

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-10-12 19:34
Ursprungligen av eskimo:

Fast förbättringen är bara initial, går snart upp till flera timmar.
edit: att bara ladda ned ena gick blixtsnabbt

Nä, hos mig fungerar det bra, håller på att ladda ner till 2 datorer samtidigt och det är 9 och 5 minuter kvar på dom, det gäller att göra om det några ggr...:$

Slog ihop två trådar om samma sak.

/Mod

Jag får inte hem 10.7.2 till min Mac mini 2011. Jag får bara hem Lion återställningsuppdatering 1.0 på 452,5 MB. Vad kan det vara?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-10-12 20:18

Det går i modemhastighet xD

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 20:21

Ja, det är verkligen bedrövlig hastighet just nu....40 KB/s just nu.

Jag fick ner 888 MB på bara några minuter. Väntar dock med att trycka på "starta om"-knappen då iphonen fortfarande håller på att bli iOS5ad

Fungerar 10.7.2 för alla?
Läste på Macworlds sida att det kanske inte går att logga in i vissa installationer!
"Allvarliga problem i senaste Lion" - MacWorld

Är ute och reser så det kan bli stora problem om Maccen inte fungerar!

Ursprungligen av Starship:

Fungerar 10.7.2 för alla?
Läste på Macworlds sida att det kanske inte går att logga in i vissa installationer!
"Allvarliga problem i senaste Lion" - MacWorld

Är ute och reser så det kan bli stora problem om Maccen inte fungerar!

Vänta med att uppdatera till du kommit hem om det är kritiskt. För mig har inte 10.7.2 ställt till något alls på mina burkar.

10.7.2 installerat! Men Apple har gjort ikonerna i Launchpad större. Det ogillar jag.

Bevaka tråden