Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud.com är uppe

Tråden skapades och har fått 202 svar. Det senaste inlägget skrevs .

iCloud.com är uppe och igång! Dvs inte enbart för betatestare.
Kräver dock OSX Lion. Vilket jag inte har än.

Ang mailen, är det någon som vet om man kommer kunna fixa en egen "iCloud-mail" alá MobileMe? Eller hur funkar det? Jag loggar ju in med mitt Apple-ID, där jag använder en Gmail som login.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 08:06

Jag flyttar över direkt nu trots att jag inte har Mac OS X 10.7.2. Kanske inte det smartaste men nog klarar man sig tills det kommer senare idag.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-12 08:07

Jag lyckades då inte logga in. Fick upp "This account is not yet eligible"

+1 (samma för mig)

Ursprungligen av onnyt:

Jag lyckades då inte logga in. Fick upp "This account is not yet eligible"

Jag har haft ett konto ett tag o det funkade klockers!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 08:27

Fick det inte datorn att synka utan Mac OS X 10.7.2 (otippat) nu när jag flytta mitt mobileme-konto till iCloud.

Jag är lika fundersam som många...
Skapar man en me.com-adress efter att man har uppdaterat sin telefon till iOS5?
Jag är rädd att jag ska låsa min gmail-adress till iCloud-kontot bara
Vill ju ha me.com!

Jag lyckades logga in iaf.

Men det är oerhört segt. Är det så för er andra också?

Ursprungligen av theplague:

iCloud.com är uppe och igång! Dvs inte enbart för betatestare.
Kräver dock OSX Lion. Vilket jag inte har än.
Ang mailen, är det någon som vet om man kommer kunna fixa en egen "iCloud-mail" alá MobileMe? Eller hur funkar det? Jag loggar ju in med mitt Apple-ID, där jag använder en Gmail som login.

Kan någon svara på ovan?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 09:49

Se bilden, är det till någon hjälp?

Ursprungligen av zinned:

Se bilden, är det till någon hjälp?

Tack! Glasklart.

Citerar

"If I use different accounts for iTunes and MobileMe, can I merge them into a single account and use it with iCloud?
No. You cannot merge two accounts into one. However, you will be able to move your MobileMe account ([email protected]) to iCloud and, if you choose, you can continue to use a different iTunes account for store purchases and iTunes in the Cloud."

Apple - MobileMe - MobileMe transition and iCloud

Jag har hört att det ska vara på gång med ihopslagning av konton. Apple jobbar på det.
Apple Working on Allowing the Merging of Multiple Apple IDs - Mac Rumors

Ursprungligen av illerG:

Citerar

"If I use different accounts for iTunes and MobileMe, can I merge them into a single account and use it with iCloud?
No. You cannot merge two accounts into one. However, you will be able to move your MobileMe account ([email protected]) to iCloud and, if you choose, you can continue to use a different iTunes account for store purchases and iTunes in the Cloud."

Apple - MobileMe - MobileMe transition and iCloud

Kanske denna sidan kan vara av intresse för studie i dessa dagar...

Apple - MobileMe - MobileMe transition and iCloud

Trots att jag nu läst sidan i länken ovan så uppstår det kröll i skallen och några frågor.

Jag har ett Apple ID/konto som jag använder till att handla på iTunes och Apple Store med. xxxxx.xxxx@telia.com

Sen har jag ett xxx.xxxx@me.com som jag har som ID/konto på MobileMe.

Men vilket av dessa ska jag använda för att skapa ett konto och logga in på iCloud, så att allt jag idag redan har på MobileMe och allt som synkas via MobileMe blir rätt och flyttas över till iCloud?

i iPhone/iPad står det ju bara att man ska ange Apple ID, men blir det skillnad om man anger just mitt Apple ID eller mitt nuvarande MobileMe ID?

En annan sak som jag ser, och som inte verkar så bra, är att nyckelringar alltså lösenord och inloggningar m.m. inte verkar synks via iCloud till andra enheter, inte heller för email m.m. Det är ju en sak man blivit van och bortskämd med av MobileMe, då det sett till att allt sådant synkats automatiskt OTA.

Dr Tinnitus

Senast redigerat 2011-10-12 11:10

Hur ändrar jag mitt Apple-ID till min epostadress? Min primära. Till synes något enkelt via My Apple ID, men det funkar inte.

"This email address is already in use or you may already have an Apple ID associated with this email address. Please try again or sign in using your existing Apple ID."

Det funkar inte heller att, på Apples uppmaning, använda den primära epostadressen som Apple-ID. Händer nada när man klickar.

Nån som provat ändra till en helt annan epost och sen tillbaka till den man egentligen vill ha?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-12 11:03

Fungerar inte alls här. Trots senaste FF så gnäller icloud på att versionen inte stödjs. Dessutom när jag ska ställa in min 3Gs så länkar "ställ in icloud på den här enheten" till en sida som inte finns. Bra jobbat Apple.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Fungerar inte alls här. Trots senaste FF så gnäller icloud på att versionen inte stödjs. Dessutom när jag ska ställa in min 3Gs så länkar "ställ in icloud på den här enheten" till en sida som inte finns. Bra jobbat Apple.

Men, måste inte iOS5 in först? Det kanske du har?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 11:39

Det går inte att fullfölja flytten utan iOS 5.

Glömt allt, det ordnade sig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 17:25
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Glömt allt, det ordnade sig

Hurdå?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-12 11:40

Men det är en länk? Det borde väl bara länka till en sida som i så fall berättar att man måste installera iOS5. Men men.. det löser sig nog i kväll. FF löste sig med en manuell uppdatering (FF själv ansåg att den var uppdaterad).

  • Medlem
  • 2011-10-12 11:56
Ursprungligen av theplague:

Kräver dock OSX Lion. Vilket jag inte har än.

Det kräver inte Lion.

Ursprungligen av Baron:

Det kräver inte Lion.

Huh?
Varför skriver de det då?:

(Ja, jag försöker logga in på datorn)

Edit: Ja, jag förstår nu. Eftersom jag inte har nåt synkat - varken från datorn eller iPhonen - kommer man inte längre än så på inloggsidan.

Jag får inget aktiveringsmejl för iCloud, trots upprepade försök. Jag har två mejladresser koppade till mitt konto på App Store, om det spelar någon roll, men båda funkar.

Och nej, mejlet ligger inte i skräpkorgen.

Ytterst tacksam för hjälp.

/B

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-10-12 12:15

Jag kan logga in men kommer endast åt "Find my iPhone" eftersom jag inte har uppgraderat Lion (iCloud versionen inte är släppt än) eller iOS till iOS5 som släpps ikväll.

Klickar man på "This is how you upgrade" länken så kommer man bara till en 404 page not found.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 12:16
Ursprungligen av kainen:

Jag kan logga in men kommer endast åt "Find my iPhone" eftersom jag inte har uppgraderat Lion (iCloud versionen inte är släppt än) eller iOS till iOS5 som släpps ikväll.

Klickar man på "This is how you upgrade" länken så kommer man bara till en 404 page not found.

Exakt samma för mig.

  • Medlem
  • 2011-10-12 12:20

Det här "eftersom jag inte har lion" borde formuleras annorlunda eftersom iCloud fungerar utan Lion. Jag har inte Lion, men jag har IOS5. iCloud fungerar finfint för mig, i alla fall mail, kontakter, kalender och hitta min iphone.
iCloud kanske inte synkas till min dator, det har jag inte kollat, men nog fanken fungerar iCloud utan Lion.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 12:35
Ursprungligen av Baron:

Det här "eftersom jag inte har lion" borde formuleras annorlunda eftersom iCloud fungerar utan Lion. Jag har inte Lion, men jag har IOS5. iCloud fungerar finfint för mig, i alla fall mail, kontakter, kalender och hitta min iphone.
iCloud kanske inte synkas till min dator, det har jag inte kollat, men nog fanken fungerar iCloud utan Lion.

Hur har du gjort detta då? Har du ett MM-konto sedan tidigare?

  • Medlem
  • 2011-10-12 13:07
Ursprungligen av zinned:

Hur har du gjort detta då? Har du ett MM-konto sedan tidigare?

Nä, jag fick ett i samband med att jag installerade IOS5:
http://www.99.se/ipad/290219-traden-om-ios-5-pa-ipad.html#post2024674

Bevaka tråden