Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställning från Time Machine, vad händer med Dropbox?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått lite allmänt strul med min dator och tänkte återställa från TM som är backad senast i fredags. Jag har inte använt den datorn sedan dess så det är inga problem så långt.

Men jag delar en massa arbetsfiler (som är nyare än fredags) via Dropbox med några kollegor så vad kommer hända med dem?
Min backup kommer ju skriva över min dropboxfolder och då synkar väl min Dropbox över de andras filer eller fattar DB detta. Lite orolig.

Tack!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-10 18:15

Jag har ingen aning, men det är väl bara att spara undan de filer du har i Dropboxmappen, och lägga tillbaka dem sedan? På USBminne eller via email till dej själv t ex.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-10 18:16

Vi installerade Lion på en ny disk mha TM i helgen. Den datorn hade dropboxmappar som var utdelade. Vi såg inga som helst konstigheter efteråt. Men dropbox noterade dock att en ominstallation skett (jag vet inte exakt vad meddelandet va då jag inte såg det själv). Men som sagt. Andra datorer noterade inga konstigheter.

Tack!

Det löste sig ändå. Kom på att själva DB-mappen låg på min andra disk som jag inte återställde så det löste sig ändå

När jag bytt dator/installerat om OSX brukar jag alltid lägga över DB på en usb sticka ifall om att

  • Medlem
  • Neverland
  • 2011-10-11 22:57

Bra att veta: filer som försvunnit från Dropbox kan inom 30 dagar återställas.
https://www.dropbox.com/help/11

1
Bevaka tråden