Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa laserfärgskrivare till skola?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag undervisar i designämnen på en gymnasieskola. Vi har två macsalar där vi använder adobes program men i en av dem finns ingen skrivare. Vi köpte in en skrivare i våras men tyvärr har den knappt gått att använda p.g.a. att det inte är någon postscriptskrivare. Så det är mest bara krångel och speciallösningar och det blir jättejobbigt i längden.
Nu har jag fått lov att köpa in en annan skrivare och vill verkligen att det blir rätt den här gången.
Jag kan verkligen inte detta så jag behöver hjälp. Som sagt programmen vi använder är p.s, i.d. och a.i. och vi jobar i macmiljö.

Det jag vet är att det ska vara:

Laserfärg i A4. Kunna hantera Postscript, inget krav på antal s/min, bra (?) upplösning, vad behövs för minne?

/Tacksam för hjälp

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-10 17:46

En HP är väl aldrig fel, så länge du unviker 10xx-serien.

Hej

Vad är det med den serien som man sk undvika då? Ifall samma fel finns hos andra märkten tänkte jag.

/Cissi

Ursprungligen av cissii:

Hej

Vad är det med den serien som man sk undvika då? Ifall samma fel finns hos andra märkten tänkte jag.

/Cissi

Kolla i specifikationen att det står att det är en PostScript skrivare och inget annat.

Har bra erfarenhet av HPs PostScript skrivare, men det finns andra märken som också är bra, men som sagt (värt att säga mer än en gång) se till att det står "PostScript".

10xx serien är inte PostScript.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2011-10-11 08:36

Ska ni köpa skrivare till en datasal som används en hel del så är det kortsiktigt att satsa på en billig skrivare. De flesta skrivare följer sambandet att ju större investering desto billigare/sida. När det gäller HP så skulle jag rekomendera 3525DN eller 5225DN som minsta modell, A3 bör ni överväga.

Alternativt så funkar Brother väldigt bra och har öppna drivare och bra drivare för OS X.

Tack så mycket! Dem ska jag kolla närmare på.

LCR: Då är jag med. Jag ska hålla mig borta från 10-serien då. Tack så mycket!

1
Bevaka tråden