Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LifeProof vattentätt skal för iPhone 4 - erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Någon här på forumet som har erfarenhet av LifeProofs vattentäta skal för iPhone 4?

Skalet kostar rätt mycket (70 dollar) men folk som har det verkar nöjda och det ska enligt tillverkaren vara riktigt tåligt, det går till och med att använda ner till 2 meters djup. Det ser väldigt smidigt ut också.

Jag har inte hittat någon svensk återförsäljare, utan de som har skalet här i Sverige verkar ha beställt det direkt från LifeProofs hemsida.

De ska förresten släppa ett skal för iPad 2 också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-29 13:01

Jag är också väldigt intresserad av det här skalet. Kommer att köpa antigen iPhone 4 eller 5:an till hösten och tror/hoppas att det kommer ett skal till 5:an om det visar sig att mobilen är annorlunda.

En orsak till att skaffa skalet för mig är att jag skulle känna mig trygg att ha mobilen på min cykel och kan då använda mig av gps:en när jag cyklar omkring.

Så är det någon som har erfarenhet så hade jag också varit tacksam för info.

Mvh
Anders

Jag väntar på ett ex som är på väg med posten från Amerika att testa i båttidningen jag jobbar på. Lovar att posta ett minitest här i tråden när det väl dyker upp.

Ser fram emot det!

Jag var på väg att beställa den då jag hade förhandsbokat ett exemplar.
men tyvärr blev det dyrt med frakt och lite små tillbehör, jag hamnade på nästan 1000kr för bara tillbehören och sen frakten på det. Så jag hoppade över den och köpte en otter istället.
dock är ju ottern inte vattentät vilket lifeproof är till 2m vilket hade varit perfekt för en fridykare eller en badälskare
jag hoppas verkligen det kommer en svensk återförsäljare till lifeproof för då köper jag en om de kan omvandla dollarn rätt som många butiker missar....

iPhone 4 Cases, iPad 2 Cases, Tablet Cases & More // OtterBox.com

Ursprungligen av KAPTENRODSKAGG:

jag hoppas verkligen det kommer en svensk återförsäljare till lifeproof för då köper jag en om de kan omvandla dollarn rätt som många butiker missar....

Vi hoppas också på att detta ska ske inom en ganska kort framtid
(sen att dollarn omvandlas "fel" är ju för att priser i USA anges utan moms och momsen i Sverige är högre)

Jag har ett lifeproof case. Det funkar verkligen som tänkt. Jobbar på en skitig lastbilsverkstad. Caset gör att jag kan ha med luren på "golvet" utan att vara orolig. Vattentät är den. "tappsäker" är den. Skit, smuts och dammtät är den. Allt enligt egen erfarenhet... Huruvida den är vintersäker vet jag inte ännu... Caset är dock inte anpassat för att ta på och av hela tiden utan ska sitta kvar för att garantera tätheten. Synd då jag gärna har ett jobbskal och lite olika hemmaskal. Liiite bulkig känns den. Men det är kul att se minerna när jag tvättar telefonen efter ett dagsverk

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-31 22:25

Jag har problem med kallsupar när jag talar i telefon under fridykningsturen

Ja, det är ju en klassikt återkommande grej på forum som detta, dvs att folk inte inser att staten är det största skälet till att priser är högre i Sverige (genom momsen i första hand, men ibland även tull) och inte för att tillverkare (som Apple) och återförsäljare är extra giriga. (Jag säger inte att det är fallet med KAPTENRODSKAGG inlägg, men generellt sett är det rätt vanligt.)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-01 20:54

zvebbe!

Hur är responsen med skyddet på. Är det lika lätt att få appar att starta. Skriva sms, flytta mellan bilder osv? Har läst på några ställen på nätet att det är en del som har känt av att det går lite trögare med LifeProof på.

Mvh
Anders

Ursprungligen av cyber:

zvebbe!

Hur är responsen med skyddet på. Är det lika lätt att få appar att starta. Skriva sms, flytta mellan bilder osv? Har läst på några ställen på nätet att det är en del som har känt av att det går lite trögare med LifeProof på.

Mvh
Anders

Jag har provat några dagar och tycker det funkar bra. Man får trycka lite hårdare än man är vad vid - men det är inget problem. Det enda negativa så här långt är att kontakten i botten sitter så långt in, att det är lite bökigt att ta loss den - utan att rycka i sladden.
I övrigt håller den vad den lovar tycker jag. Telefonen känns obetydligt större - och har man haft någon typ av case innan - ännu mindre skillnad. Jag är i alla fall nöjd.

Cyber!
Liiite sämre respons men absolut inte dåligt.

Jag har bestämt mig för att flytta utomlands och säljer iväg allt av värde... Nån som vill ha caset för en femhunka?

Glömde... Vattentät hörlursadapter ingår!

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2011-09-07 11:38
Ursprungligen av zvebbe:

Glömde... Vattentät hörlursadapter ingår!

Har du det kvar ?

Caset sålt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-08 07:43

adress@mac:
Nu har det ju gått några veckor sedan du gjorde ditt inlägg. Känner du fortfarande att det inte är något större problem med responsen?

Har du hittat något mer som är negativt förutom kontakten?

Mvh
Anders

Ursprungligen av cyber:

adress@mac:
Nu har det ju gått några veckor sedan du gjorde ditt inlägg. Känner du fortfarande att det inte är något större problem med responsen?

Har du hittat något mer som är negativt förutom kontakten?

Mvh
Anders

Nej den fungerade bra - använde den dock bara ca 2 veckor. Köpte en BookBookiPhone eftersom jag tyckte om konceptet med telefon/plånbok. Hade inte sett det innan. Man kan ju bara använda ett case åt gången - så Life Proof har blivit liggande.

Ursprungligen av adress@mac:

Köpte en BookBookiPhone eftersom jag tyckte om konceptet med telefon/plånbok.

Jag tycker det är en intressant kombo, men jag är osäker på hur mycket jag skulle gilla det i praktiken. Det blir inte ivägen om man t.ex. ligger i sängen och läser? Fungerar det bra att bara skjuta upp telefonen för att ta kort (likt i videon om BookBook)?

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tycker det är en intressant kombo, men jag är osäker på hur mycket jag skulle gilla det i praktiken. Det blir inte ivägen om man t.ex. ligger i sängen och läser? Fungerar det bra att bara skjuta upp telefonen för att ta kort (likt i videon om BookBook)?

Lätt att skjuta upp telefonen/ta ur också vid foto - inga problem. Om man läser, kan man använda fodralet som "bokstöd" precis som på iPad.
Har heller inte märkt något negativt vad gäller kvalitet - och så luktar det skinn.........

Ursprungligen av adress@mac:

Nej den fungerade bra - använde den dock bara ca 2 veckor. Köpte en BookBookiPhone eftersom jag tyckte om konceptet med telefon/plånbok. Hade inte sett det innan. Man kan ju bara använda ett case åt gången - så Life Proof har blivit liggande.

Ligger Life Proof caset där fortfarande så kanske du vill sälja det?

Vänliga hälsningar
Anders

Ursprungligen av Anders11:

Ligger Life Proof caset där fortfarande så kanske du vill sälja det?

Vänliga hälsningar
Anders

Jo det ligger bara där fortfarande. Svara via PM i stället och ge ett bud.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-08 16:58

Tack för svaret och bra att du var nöjd i alla fall.

Om det är någon annan som har skalet och vill dela med sig av erfarenheter om det så är jag tacksam

Mvh
Anders

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-08 19:53

Själv kör jag lite mer lättviktig lösning för vattenskydd. Såhär ungefär, fast oftast utan hörlurarna:

([I]bild hittad via google)[/I]

Funkar perfekt på stranden, på springturen (även i regn), och rent allmänt när det kan bli skitigt och blött. Ljudet hindras inte alls av en Ziploc-påse, både Mic och Örtelefon funkar som vanligt och den jag pratar med brukar inte anmärka på ljudet. Det går att peta på skärmen också, ibland får jag svepa två gånger för att låsa upp om det blivit lite luftficka. Kostar några ören så man kan byta när den börjar bli repig, smutsig eller sliten. En servett eller ett pappersvisitkort bakom telefonen är bra som fuktindikator.

Men jag vette tusan om jag skulle dyka med den...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-10-09 11:51

Ni som har lifeproof, märks det någon skillnad på korten tagna med & utan fodral på? För mig kommer kameran vara viktig i iPhone 4s och jag vill inte gärna tumma (så mycket) på kvalitén..

//Splix

Ursprungligen av splix:

Ni som har lifeproof, märks det någon skillnad på korten tagna med & utan fodral på? För mig kommer kameran vara viktig i iPhone 4s och jag vill inte gärna tumma (så mycket) på kvalitén..

//Splix

Ingen skillnad över huvud taget !

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-10-09 15:43
Ursprungligen av adress@mac:

Ingen skillnad över huvud taget !

Sjukt nice!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-14 10:40

Kapar tråden lite, är på jakt efter ett case som kan skydda mot fukt, smuts, stötar o.s.v. när man är ute i skogen och cyklar, fiskar, vandrar m.m.
Lifeproof känns som ett väldigt bra alternativ förutom på en punkt, att det är tänkt att vara på hela tiden, min tanke är att endast ha på det när det behövs. Någon här som använder det på det viset eller har ni på det konstant?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-13 10:10

Annars har SSRS ett bra fodral som man använder vid behov - i mitt fall cykel, båt, bad, fiske:

Aquapac

SSRS

Bevaka tråden