Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ps3 media server hittar inte ps3

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja,

Jag laddade hem ps3 MS igår och försöker fortfarande få det att fungera. Jag har provat allt. Både köra ps3 trådlöst och med kabel (ethernet), jag har provat att "forca ip-adressen" till både datorns och konsolens ip-nummer, men inget verkar fungera. Jag har tillåtit programmet i brandväggen.

Har ni någon aning om vad som inte stämmer? Det bör erinras om att jag inte är någon teknikfreak.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2011-10-09 13:38

På ps3:an, har du aktiverat "mediaserveranslutning" bland nätverksanslutningar?
Oftas behöver jag starta ps3:an först, sen mediaservern på datorn. Gör jag tvärtom så funkar det inte konstigt nog.

Tack! Det fungerade faktiskt. Filmen jag vill se nu är i .mkv, fungerar det? När jag ska gå in i mappen där filen ligger står det i ps3an att mappen är tom och att fel 2114 har uppstått. Känner någon igen det här?

  • Medlem
  • 2011-10-09 14:28

Du är säker på att du går in under videos så du inte väljer musik eller foton i playstationet? Nu var det rätt länge sedan jag använde PMS men jag har för mig att den ska ta mkv..

Det fungera fint med mkv, men nu när jag ska köra det så kommer det upp att den hittar någonting, men inte att det är ps3an. Någon som varit med om samma sak?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-09 19:40

Den kan ha hittat en annan dator om du sitter i ett nätverk tex.

1
Bevaka tråden