Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårdvaruaccelererad video har slutat fungera med Flash Player 11 på Mac mini 2011

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ville titta på iPhone 4S keynoten som nu finns i 1080 på youtube men till min besvikelse upptäcker jag att fläkten på min Mac mini 2011 med ATI-grafik susar störande mycket. Det är tydligt att hårdvaruaccelerationen inte fungerar som den ska längre. Hoppas det löser sig snart, kanske med 10.7.2.

Är det någon annan som har samma problem?

Keynoten finns ju som strömmande fil hos Apple.com men annars kan du också välja att exportera youtubefilen till ett annat nedladdningsbart format mha Keepvid: KeepVid: Download and save any video from Youtube, Dailymotion, Metacafe, iFilm and more!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-08 14:05
Ursprungligen av Macaddict:

Jag ville titta på iPhone 4S keynoten som nu finns i 1080 på youtube men till min besvikelse upptäcker jag att fläkten på min Mac mini 2011 med ATI-grafik susar störande mycket. Det är tydligt att hårdvaruaccelerationen inte fungerar som den ska längre. Hoppas det löser sig snart, kanske med 10.7.2.

Testat 11an?
Släpptes här om dagen.

Vad jag vet som släpps inte Flash via Apple så 10.7.2 lär inte lösa ditt problem (om det är flashrelaterat)

Glömde lägga till att det var efter att jag uppgraderat till Flash 11 som accelerationen slutade fungera.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-08 15:50
Ursprungligen av Macaddict:

Glömde lägga till att det var efter att jag uppgraderat till Flash 11 som accelerationen slutade fungera.

Det är inte bara disablat?
Högerklicka på flashfilmen och settings.

Annars är det nog lättare att få hjälp med Flash-problem hos Adobe. http://forums.adobe.com/community/flashplayer/using_flashplayer?view=all

Ok. Det är inte disablat men det funkar inte ändå. Verkar inte helt unikt om man kollar hos Adobe. Tack för tipset.

Ursprungligen av Macaddict:

Ok. Det är inte disablat men det funkar inte ändå. Verkar inte helt unikt om man kollar hos Adobe. Tack för tipset.

Du kan väl nedgradera Flash?

1
Bevaka tråden