Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pagineringsproblem InDesign CS4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-10-05 16:19

Jag vill placera båda siffrorna till ett uppslag på högersida i malldokumentet: ex. "4-5".

Detta funkar i CS3 genom att "luras" och lägga det ena textblocket på vänstersidan och sedan dra det över till hö-sida.

När detta dokument öppnas med CS4 fungerar det inte längre... Båda numrena blir likadana, dvs ojämna: "5-5".

Dock verkar det fungera på nytt i CS5 (som jag tyvärr inte har), och när dokument konverteras bakåt med idml till CS4 funkar det så klart inte

Någon som vet råd hur man kan komma runt detta?

Det finns en mängd olika sätt. T.ex. kan du använda ett eget styckeformat på texten i vänster block, den gör du osynlig/pappersfärgad.

I den högra sidan lägger du sedan in en variabel som hänvisar till stycket på vänstersida, samt förstås bindestreck och det vanliga tecknet för sidnummer.

  • Medlem
  • 2011-10-06 10:12
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

T.ex. kan du använda ett eget styckeformat på texten i vänster block, den gör du osynlig/pappersfärgad.

Hur ser en sådan variabel ut?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-10-06 09:46

Detta menar jag går att göra i CS3. Får det inte att fungera i CS4. Finns det fler sätt?

Flyttade tråden till en mer passande forumdel.

/Mod

1
Bevaka tråden