Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur låser jag tangentbordet på min MacBook Pro med 10.6.8

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjoo. Jag brukar oftast vilja lämna min macbook pro öppen -- alltså med skärmen öppen. Problemet är att katterna ofta lägger sig på datorn.:tveksam: Jag ar testat insomnia X men det funkar bara en stund - för sen blir ju datorn varm. Utan programmet så slocknar ju musiken och allt - så jag vill bara hitta ett kommando som låser alla tangenter och ev. också styrplattan. Det är liksom inte bara katten som är ett "problem" utan också kompisar som ska rota runt i datorn eller byta musik o.s.v. - det finns så många sköna nördar där ute som tillverkar fantastiska open source program - så det får mig att undra om det är långsökt eller inte att faktiskt hitta ett program för detta - gärna gratis. Alla tips gillas!

Skärmsläckare kallas det väl?

Precis, skärmsläckare, inställd på att endast vakna genom att man skriver lösenordet.

Vilket du INTE visar för dina polare.

Sätt ett aktivt hörn på den så flyttar du musen ner i hörnet, vips, låst på 1 sek...

nej men det kommer ändå låta pip non stop om katten sätter sig på alla knappar. Dessutom vill inte jag använda skärmsläckaren. Finns det inga andra sätt?

och jag hittar inget ställe där jag kan välja att koda skärmsläckaren. Jag har ställt in höger nedre hörn men that's it. Hur kodar jag???

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-07 17:54
Ursprungligen av domestic_brain:

och jag hittar inget ställe där jag kan välja att koda skärmsläckaren. Jag har ställt in höger nedre hörn men that's it. Hur kodar jag???

På systemmenyn:  > Systeminställningar > Säkerhet och integritet
Under allmänt: Kräv lösenord....

Senast redigerat 2011-10-07 18:10

vänta - förlåt. Nu hittar jag inte säkerhet och integritet. Ligger den som nån undermeny? Jag har kollat både konton och skärmsläckaren. Sorry. Kan du säga var? MacBook Pro os x 10.6.8

tackar och bockar eller niger om så önskas

Det ligger inte i någon undermeny. Öppna systeminställningar och leta efter hänglåset. Det översta valet handlar om valet du vill göra.
Spotlightrutan uppe till höger är bra att använda om du inte hittar något i övrigt

eller vänta förresten. Jag tror jag fann rätt på det. Glöm detta

kan jag lägga upp en bild här UTAN att tvingas länka via url? Jag har screenshottat det jag ser - och ingenstans nåt hänglås. Jag känner mig verkligen dum i huvudet eftersom jag normalt sett är den som brukar hjälpa andra LOL. Hur får jag upp en bild här?

Här finns något som kan vara intressant kanske?

AppTips: Tokenlock

Tokenlock

1
Bevaka tråden