Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Björnström i Malmö

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag kommer troligen ner till Skåne nästa vecka (med vår fina lastbil!) och hälsar på. Tänkte nog sova över en natt - perfekt om vi ska grilla och dricka kalla danska drycker

Trevligt. Då kommer man äntligen få chansen att möta mannen som ändrat mina morgonvanor.

Jag tycker vi kan bjussa grabben på en öl när han kommer till Malmoe City International. Det är han väl värd. Om vädret är bra är det väl Lilla Torg som gäller?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-20 00:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leander Lindahl
Jag tycker vi kan bjussa grabben på en öl när han kommer till Malmoe City International. Det är han väl värd. Om vädret är bra är det väl Lilla Torg som gäller?

Möllevången är ju 100 gånger trevligare!:cool:

Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Trevligt. Då kommer man äntligen få chansen att möta mannen som ändrat mina morgonvanor.

Och dagsvanor. Och kvällsvanor. Och uppenbarligen nattvanor

Öl på Lila Torg vore väl en tanke så god som någon - på det viset kan man visa Malmö från sin bästa sida

Vilken dag?

/X

Citat:

Skrevs ursprungligen av Charles Xavier
Öl på Lila Torg vore väl en tanke så god som någon - på det viset kan man visa Malmö från sin bästa sida

Men det är ju inte lilla torg! Dessutom finns det nog av lilla torg i Stockholm och alla andra städer - det är klart grabben skall få insupa Möllans kontinentala atmosfär! Möllan är ju sevärt till skillnad från l.t.!

Men martin, vilken dag kommer du? Jag är dessvärre på möte i Købendanmark hela måndagen och på kvällen... är det ju stevenote i Lund... Tisdag är jag mer eller mindre ledig, måste hämta en bil i småland framåt kvällningen, sen är det ju Roskilde från och med onsdag...

Skall vi inte boka tisdag!? Någon som har invändningar? Vad säger Martin?

Sen måste ju alla Björnström look-alikes dyka upp as well

Stevenote i Lund på måndag? Var? Kanske skulle man våga sig dit?

Det är klart vi ska unna "Björnan" att få sin öl på Lilla Torg... [eftersom det är nära för mig :)]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-20 10:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Sen måste ju alla Björnström look-alikes dyka upp as well

Kan ju i och för sig bli svårt att få dit Hoss Cartwright..

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Sen måste ju alla Björnström look-alikes dyka upp as well

Hm, menar du att alla måste ha på sig min hatt och desdemodus glasögon samtidigt?

Vi behöver ju inte göra något överdrivet stort av detta - jag ville mest säga tjenare till er allihopa. Bollman och PetterM har jag ju träffat tidigare och dom är skittrevliga och avslappnade...

Jag är inte typen som hänger på dom lyxigaste krogarna i stan utan jag skulle gärna grilla och dricka öl någonstans om det är något som ni andra är intresserade av.

Jag ska ner och hämta 40 iMacs i Malmö om allt går som det ska - behöver ni en sån så har jag en lastbil full till festen

Jag siktar på tors-fre (med torsdag kväll i malmö) men det hänger mycket på min kund med iMacarna.

Om Bollman inte har hämtat sig efter förra grillkvällen skulle vi kanske kunna hålla till hos mig. Lagom stor gård med någorlunda hygglig uppkoppling (kan justeras genom att flytta basstation) och en ganska stor grill. Vill dock kolla med min respektive innan jag lovar något.

Vi är riktiga Macnördar allihopa - du beskriver din grillplats efter hur mycket bandbredd som finns tillgängligt

Vaddå? Gör inte alla det?
Jag menar laptopen och det trådlösa nätverket måste ju ha skapats för att vi nördar också ska få chans skaffa en solbränna.

För övrigt är flickvännen med på en grillkväll. Ska bara kolla om det finns tillräckligt med stolar och bord eller om det måste raggas ihop.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag siktar på tors-fre (med torsdag kväll i malmö) men det hänger mycket på min kund med iMacarna.

Men för tusan! Då är ju jag i Roskilde!

Well, lär ju bli øl där as well

Det går ju tåg över bron så att du kan ta dig hem för en kväll.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-20 15:00

Kanon att man inte har Airport på sin TiBook!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Kanon att man inte har Airport på sin TiBook!

Går ju allltid att skaffa.
Eller så kan ju någon som har airport-kort dela med sig av uppkopplingen via en sladd.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-20 15:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Går ju allltid att skaffa.
Eller så kan ju någon som har airport-kort dela med sig av uppkopplingen via en sladd.

Jo, kanske det Fast lägga ut nån tusenlapp för en kväll... nja

Jag tycker det låter kul att grilla någonstans. Är gärna med på det (om man blir inbjuden)

Alla 99macare är välkomna när vi träffas -- fast om alla som är registrerade tänker komma är jag rädd att vår bakgård inte räcker till.

Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Alla 99macare är välkomna när vi träffas -- fast om alla som är registrerade tänker komma är jag rädd att vår bakgård inte räcker till.

Om torsdag är kvällen så anmäler jag mitt intresse!

/X

  • Medlem
  • 2003-06-20 23:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Jo, kanske det Fast lägga ut nån tusenlapp för en kväll... nja

Jag tar med ett airportkort åt dig för en femhundring (eller ett flak dansköl).

(lånade marias dator) /Martin

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-21 00:45

Kommer också på grillkvällen, eller vad det nu blir!

Är också intresserad av att vara med förutsatt att man är välkommen och plats finnes.

Vore skoj att få träffa Björnström och ett par av er andra.

Vilka tider osv är det som gäller? Måste dessvärre arbeta under natten så jag måste vara tillbaka i hbg runt 11 på kvällen så jag hinner till jobbet...

Men ja hör gärna av er om tider osv som sagt så får vi se om det är lönt att ta sig ner dit...

Mvh Wendel

  • Oregistrerad
  • 2003-06-21 20:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Maria
Jag tar med ett airportkort åt dig för en femhundring (eller ett flak dansköl).

(lånade marias dator) /Martin

Jag tror jag kan klara mig utan internet en kväll iaf

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Jag tror jag kan klara mig utan internet en kväll iaf

Hm, jag anar en ickenörd. Själv fick jag svår acne när felia dabbade sig med bredbandet och sydkrafts transformator exploderade efter ett blixtnedslag i Svängstatrakten. Inget internet från uppstigningen till fem på eftermiddagen. :eek:

  • Oregistrerad
  • 2003-06-22 17:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Hm, jag anar en ickenörd. Själv fick jag svår acne när felia dabbade sig med bredbandet och sydkrafts transformator exploderade efter ett blixtnedslag i Svängstatrakten. Inget internet från uppstigningen till fem på eftermiddagen. :eek:

Hehhe

Jo... jag blev rätt nipprig själv häromdan när Felia's ADHD inte funkade... Satt typ o snacka i telefon med en polare som oxå har samma internet och turades om att försöka var femte minut

Men på en 99mac-träff ska man väl vara social, eller?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-22 19:56

Får se om jag kommer, börjar 06.45 dagen där på.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Men på en 99mac-träff ska man väl vara social, eller?

Vill man vara social finns ju iChat.

Skämt å sido, vi brukar vara väldigt sociala, men det är ju kul att ha tillgång till datorer eftersom de är vår gemensamma nämnare. Om inte för att snabbt kunna ladda upp de senaste bilderna från träffen, så att de norröver kan få se hur roligt vi har det. Och alltid finns det någon som vill visa en kul sida man sett eller gjort, vilket underlättas av en uppkopplad dator. Men umgänget har hittills kommit före datorerna på de träffar jag gästat hittills.

Bevaka tråden