Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att dra och släppa i spellistor

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-08-16 21:22

Är det nån mer som har problem i itunes 10 med att "dra&släppa" låtar till spellistor? jag kan inte flytta spåren i en låtlista heller. Har loggat ur från Itunes-store, då lyckades jag först, men nu funkar inte det heller. Jag har även startat om datorn.

Tråden flyttad till rätt forumdel.

/Mod

Vilken version av iTunes? (du säger 10, men det finns många som heter 10 någonting)
Vilket operativsystem?

Har samma problem, senaste iTunes per den 3 okt, (version 10.4.1) på Lion (10.7.1).

Det funkar INTE med dra och släpp

Bökig workaround

Skapa spellista
Välja det man vill ha dit, högerklicka och välja "lägg till i spellista..." och spellistans namn.
Sedan får jag välja att min iPod Shuffle skall synka automatiskt från den listan jag skapade...

Allt för att dra och släpp inte verkar funka.

idéer?

Jag tog upp problemet tidigare i den här tråden: http://www.99.se/iphone/226296-overfora-musik-till-iphone.html

Jag vet inte om jag ska posta i den här tråden eller i den jag länkade till men Är det bara vi tre som har problemet?

Egentligen bryr jag mig inte om hur många som har problemet bara vi kan hitta en lösning

Jag har senaste Itunes och SL senaste.

Har testat lite nu, och här funkar det att dra låtar till spellistor, och att dra låtar och ändra ordning inom spellistorna.

iTunes 10.4.1, OS X 10.7.1.

Hittade den här tråden och på slutet så kommer det upp att det i nyare versioner kan vara problem med Wacom-bord och mus, och med pennan ska det funka, ska testa på jobbdatorn imorgon, den jag har problem med och där jag även har ett wacombord inkopplat. Hoppas!

Can't drag files in itunes - Page 3 - MacRumors Forums

Update: det funkar om om jag använder pennan istället för musen!

1
Bevaka tråden