Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att skicka in app till App Store

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blir helt galen just nu, ska skicka in en App till App Store men det vill verkligen inte fungera, jag har redan skickat in en för ett halvår sedan och jag minns det var krångligt då men nu går det verkligen inte.
Jag följer folks beskrivningar men lyckas tydligen misslyckas, jag får det inte ens fungera på min iPhone. Misstänker det är något med App ID som krånglar. Finns det någon här som har lust att förklara i enkla drag eller kanske hjälpa mig via PM?

Jag har ändrat trådens rubrik. För det första är svenska vårt forumspråk, och för det andra så ska rubriken tydligt visa vad tråden handlar om.

/Mod

Tack, jag hade riktigt bråttom förut och hittade inte orden men ville få iväg frågan innan jag for iväg.

Ingen som har något svar? Eller kanske en länk där dom går igenom noggrant?

Har som sagt lyckats en gång förut, men det blev lite kaotiskt och jag minns inte riktigt vad jag gjorde för att lyckas.

Jag kom ihåg hur jag gjorde sist och det löste sig.

Tråkigt att så få är villiga att hjälpa till här dock!

Jag har en fråga som någon kanske vill svara på ändå.

Min status i iTunes Connect är "Prepare for Upload". Men jag har ju redan klickat på "Submit", är det bara statusen som är långsam på att uppdateras eller tror ni att någonting kan ha något blivit fel?

Jag fick meddelandet angående att inga problem hade uppstått och att min applikation var inskickad för granskning.

Hur blir det för er?

  • Medlem
  • 2011-10-15 09:57

Statusen i itunesconnect ändras direkt för mig. Får du något mail om "Waiting For Review"?

Ursprungligen av Crossbone:

Tråkigt att så få är villiga att hjälpa till här dock!

Du kanske ska lägga lite mer tid på att formulera frågan?

Ursprungligen av Crossbone:

Misstänker det är något med App ID som krånglar

Hur fan ska vi kunna hjälpa dig med en sån fattig problembeskrivning? Vad har du gjort innan det kajkar? Har du prövat några andra lösningar?

Oj, vilken ton. Jag menade inget illa med att så få var villiga att hjälpa till.

Allting löste sig och det som krånglade var att man inte längre skickar in applikationen via Xcode utan via Application Uploader.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-30 16:56

Du skrev ju "dock" med ett utropstecken efter. Sådana inlägg får mej att strunta i att svara... tyvärr.

1
Bevaka tråden