Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

150000 iPhone 5 om dagen

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-08 08:57
  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-08 09:15
Ursprungligen av ;:

Låter ju bra, då verkar det som att det kommer finnas iallafall en till mig

Ursprungligen av Cokey:

Låter ju bra, då verkar det som att det kommer finnas iallafall en till mig

Och en till mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-11 22:23
Ursprungligen av Staffan@Macbook Pro:

Och en till mig.

Vi får se vem som får tag i en först pappa.. Grattis till första posten

Ursprungligen av ;:

Imponerande hur man kan vara igång i produktion utan att en enda spionbild har läckt ut. En spionbild på iPhone 5 finns det ju trots stor chans att du skulle kunna få bra betalt för...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-10 17:14
Ursprungligen av MrSinatra:

Imponerande hur man kan vara igång i produktion utan att en enda spionbild har läckt ut. En spionbild på iPhone 5 finns det ju trots stor chans att du skulle kunna få bra betalt för...

I Kina lär du ju få betala med ditt liv om något läcker.

Ursprungligen av zappee:

I Kina lär du ju få betala med ditt liv om något läcker.

Frågan är om det räcker, de tar nog någon familjemedlem också.

Artikel: 150000 iPhone 5 om dagen

var inte besviken, alla trodde på något stort och ville sr en 5:à

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-05 00:17
Ursprungligen av vill bli klokare:

var inte besviken, alla trodde på något stort och ville sr en 5:à

Är absolut inte besviken. Älskar min iPhone 4. Kan jag nu få en snabbare med bättre kamera så ja, Why not?
TIden den släpps passar mig perfekt, kan till och med vara så att jag står och köar för denna..

Artikel: 150000 iPhone 5 om dagen

Det som förvånar mig är att Apple inte tonat ned förväntningarna något. tja jag e nöjd med min 4:a, det är piano för mig

Apple tonar inte ner och tonar inte upp. Dom tonar inte alls. Allt detta tonande, hype, hysteri, hat, kärlek, etc - sköts av media och människor långt utanför Cupertino-campuset. Jag förstår Apple - man säger Nada. Absolut Nada. Dom kan inte göra annat...vad dom än skulle säga/göra skulle vara ett vågspel och kunna bli förödande. När dom tänker på uppskruvade förväntningar - och att media skriver om detta - så skrattar dom hela vägen till banken. Det kan inte bli bättre - dom är det enda företaget i världen som egentligen inte behöver en marknadsavdelning eller reklamtid :-D. ALL media är bra media. TV4 hade ett helt inslag idag om släppet! Om en mobiltelefonmodell! Det spelar liten roll vad dom säger i inslaget; resultatet är värt miljoner i annonspengar. På kort tid lyckades denna nyhetsredaktion förmedla att en fantastisk produkt - även om visst någon var "besviken" - fanns att köpa alldeles strax. Dom som inte hajar något - farsan och mormor - undrar vad detta är för fenomenal manick som renderar ett helt inslag i TV-nyheterna. Så Viktig.
Föreställ er ett inslag i TV-nyheterna om att Samsung släppt en ny modell :-D.
Nå - detta var ju TV4 - inte en helt tung seriös kanal. SVT skulle aldrig göra en sådan här grej. Faktum är att man undtrar om TV4-redaktionen har någon Apple-köpt i korridorerna - men det extraunika är att Apple inte ens behöver korrumpera någon. :-D.

Även när media gör "kritiska inslag" eller klistrar över/blurrar Apple-loggan i bild - så är det en del i denna unika flod av gratis medial spridning av varumärke och produkter - helt omöjligt att köpa för pengar via vanliga annonskanaler. Apple skulle aldrig tänka tanken att "dämpa" något :-D. Dom dansar under solen. Och räknar pengar. Enorma mängder pengar.

Ursprungligen av vill bli klokare:

Det som förvånar mig är att Apple inte tonat ned förväntningarna något. tja jag e nöjd med min 4:a, det är piano för mig

Artikel: 150000 iPhone 5 om dagen

På samma sätt som äpplet fått mängder med Windows kunder kan man förlora dom. Nu är äpplet marknadsledandande. Det var ingen som trodde att Nokia skulle tappa i popularitet. Det är dumt att inte leva lite i symbios med kunden om man inte överraskar. börskursen gick ned, det är inget att jubla åt att vi inte fick det som förväntades

Ursprungligen av vill bli klokare:

börskursen gick ned, det är inget att jubla åt att vi inte fick det som förväntades

Kursen gick ner en aning, men det gör den ALLTID vid ett keynote, så det var inget speciellt den här gången. Och jag tyckte vi fick precis vad som förväntades!

Ursprungligen av Capeman:

Kursen gick ner en aning, men det gör den ALLTID vid ett keynote, så det var inget speciellt den här gången. Och jag tyckte vi fick precis vad som förväntades!

underbart resonemang eller hur? Att Apple skall leverera vad som förväntas... Man undrar om det finns någon pilla mot sådan naivitet. Som ett barn på julafton som blir sur över att inte få sin önskade julklapp.

Jag tycker apple gör rätt med 4S - köper tid och marknads exponering. om inte någon ännu tänkt på det så har nu apple (efter genomförd rollout / lanseringen) 3 OLIKA modeller på marknaden (70+ länder) samtidigt. Det i sig borde vara en nyhet. 3 olika apple modeller. Inte en med olika konfiguration. 5% andel på två modeller. Nu tre, varav en är "gratis" vilken andel siktar man på då?

Det som hände i dag är inte färdig analyserat på långa vägar.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-05 08:15
Ursprungligen av vill bli klokare:

På samma sätt som äpplet fått mängder med Windows kunder kan man förlora dom. Nu är äpplet marknadsledandande. Det var ingen som trodde att Nokia skulle tappa i popularitet. Det är dumt att inte leva lite i symbios med kunden om man inte överraskar. börskursen gick ned, det är inget att jubla åt att vi inte fick det som förväntades

Jo, Nokia var dödsdömt så länge de envisades med Symbian. Det har aldrig varit och kommer aldrig vara ett ordentligt smartphone-OS.
Vad var det "vi" förväntade oss?
Om Apple hade smetat ut skärmen en halv tum, hade "vi" blivit nöjda då?

1
Bevaka tråden