Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Burton AMP Jacket

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-05-22 23:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anden
Det finns ju en hel del människor med identitetsbehov som gladeligen pröjsar 5000+ för en arbetsjacka från Canada. När deras färg som var hipp förra året inte längre är inne lägger de lika mycket på en ny i "rätt" färg... Med detta i åtanke är kanske inte den totalt fel i sin prissättning...

Jag håller med. Det finns gott om folk som har tjockt med pengar att lägga på en trevlig jacka. Skulle allt handla om price/performance skulle Gucci och de andra inte tjäna många spänn.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
att den egentliga målgruppen är "IT-konsulter med aktiv image"...

Percy Nilegård delux

Den här tråden känns rätt off-season :/

Citat:

Skrevs ursprungligen av bstark
Den här tråden känns rätt off-season :/

Det är väl bara att vänta några månader så blir den in-season

  • Oregistrerad
  • 2003-09-29 14:02

Nu är det ju säsong i allra högsta grad

Nån som har gjort ett långtest av jackan?

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-10-01 07:31

"Visst är 7500 kr mycket pengar för en jacka. Men närmare efterforskning visar att liknande jackor av lika hög kvalitet inte kommer långt efter vad gäller prissättningen"

Detta är väl ändå en sanning med modifikation...
Vill man ha top of the line när det gäller skaljackor ligger Arc´teryx bra till. Deras dyraste modell ligger på 5700kr. Detta är 1800kr billigare än denna jacka och jag betvivlar att kvalitén ligger på samma nivå än Arc´teryx made in Canada.
Jag må ha fel men prissättningen är helt galen. Trots den häftiga fjärrkontrollen...

Andreas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-01 11:37

För de pengarna skulle jag lätt välja Arc'teryx i stället för Burton, fjärrkontroll eller inte. Burton har alltid gjort bra grejer, men just nu är Arc'teryx strået vassare om man vill ha state-of-the-art. Inget av märkena är dock prisvärda i Sverige som jag ser det. Det här lilla tygstycket på 350 gram kostar närmare 4.000 spänn i Sverige, jag gav 1.800:- hos Arc'teryx i Vancouver...

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-10-01 16:44

Själv överväger jag denna assnygga jacka: http://www.arcteryx.com/noflash/hardshells/ascent/theta_ar_jacket.html

Kostar 5500 i vårt älskade svea rike. På paragonsports i nyc kostar den ca 3400kr. Undrar var jag ska köpa den?

Andreas

Bevaka tråden