Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Postscriptfiler från InDesign CS 5.5

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill skriva ut PS-filer från InDesign. Innan jag uppgraderade till Lion (vilket jag inte skulle ha gjort...) valde jag Skriv ut och sedan Postscript-fil. Sedan kunde jag välja Adobe PDF i PPD. Nu finns bara min svartvita laserskrivare och "Enhetsoberoende" som PPD-alternativ. Jag har letat som tusan för att hitta en ny Adobe PDF PPD som lirar ihop med Lion men gått bet. Är det jag som är puckad eller är det en "feature" i Lion att det inte ska gå att skriva ut PS-filer?

Väljer jag Enhetsoberoende får sidorna fel storlek, skärmärken kommer inte med etc. Det går inte att ändra Pappersstorleken under Enhetsoberoende.

Nu har jag inte Lion men däremot vet jag att det faktiskt finns en del djupgående förändringar som påverkar Adobe PDF-skrivaren. Kan du inte bara exportera direkt till PDF så slipper du allt sånt där trassel?

Problemet är att de direktexporterade pdf-filerna av någon anledning inte funkar lika bra hos tryckeriet. Därför (och kanske det faktum att jag är en konservativ jäkel) vill jag göra som jag alltid har gjort.

Ursprungligen av Arnold Corns:

Problemet är att de direktexporterade pdf-filerna av någon anledning inte funkar lika bra hos tryckeriet. Därför (och kanske det faktum att jag är en konservativ jäkel) vill jag göra som jag alltid har gjort.

Gör de inte det, eller gjorde de inte det? Det är en stor skillnad. Det har ett antal fördelar att exportera direkt utan att gå omvägen via PostScript.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Gör de inte det, eller gjorde de inte det? Det är en stor skillnad. Det har ett antal fördelar att exportera direkt utan att gå omvägen via PostScript.

Det funkar inte. Den svarta texten blir av någon anledning fyrfärg i deras rip. Det hände aldrig när jag gjorde pdf-filerna via PS-filer. Men hur är det, finns det någon Adobe PDF PPD som funkar med InDesign 5.5 och Lion?

Om den svarta texten blir fyrfärg så har du felaktiga färginställningar (eller de).

Hursomhelst, en liten sökning i Adobes knowledge-base visar exakt hur du ska gå tillväga:

Error "The Save as PDF options in the Printer dialog are not supported" | Create PDF | InDesign, Illustrator | Mac OS 10.6 or later

Härligt! Nu funkar det. Jag är nöjd och tryckeriet likaså!

1
Bevaka tråden