Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP tror att hörlurarna fortfarande är i när dom är urkopplade.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-03 18:12

Hej!

Min brorsa har ett problem med sin Macbook Pro.

Bad honom regga sig här och skriva, men tydligen ligger nya användare i karantän en vecka innan dom får skriva... varför känns det väldigt typiskt 99mac?!

Nåväl, över till problemet.

Hans dator har fastnat i tron att den har hörlurar inpluggade trots att så inte är fallet.

Han har testat starta om och blåsa lite lätt i hålet, men allt som finns valbart i "Ljud" under systeminställningar är "digitalt ljud ut" och inte datorns egna högtalare.

Finns det någon fix som inte involverar ett besök hos en verkstad tar vi gärna emot tips!

  • Medlem
  • 2011-10-03 18:22

har haft samma problem, löste det med att plugga i en lur sedan ur den igen. detta har hänt 2 ggr men ej mera på en månad.

Stängt av datorn, prova rensa utgången med en tops eller liknande.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-03 18:58

Finns det inte någon liten bygel inuti som man kan peta på med en tandpetare eller nål. Sök lite på det för jag är ganska säker på att problemet varit upp tidigare på 99.

Ursprungligen av andas:

Finns det inte någon liten bygel inuti som man kan peta på med en tandpetare eller nål. Sök lite på det för jag är ganska säker på att problemet varit upp tidigare på 99.

Stämmer.
Det sitter en omkopplare inne i kontakten, med denna intryckt lyser en litren röd lysdiod inne i hålet för att indikera att den är ställd i optiskt läge. Petar man till den lilla bygeln med en tandpetare släpper den och porten blir istället som vanligt igen.
Man kan behöva starta om efteråt eftersom det kan bli vajsing på vad som sägs i inställningar/ljud och vad som är i verkligheten...

Sök och du skall finna.

1
Bevaka tråden