Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför känns min dator långsam?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-02 23:51

Har en helt ny mbp standardversion i7, 4 gig ram osv. Surfar jag på nätet och samtidigt öppnar valfritt program, tex garageband ( har inte spelar in någonting än ) så laddar den ett par sekunder. Hade verkligen större förhoppningar än såhär!

Är min dator slö ( måndagsex ) eller skall jag optimera på något sätt? Kör INTE tunga program skall tilläggas.

Tack på förhand!

Ps. Någon som vet en skitbra "bygg din app-app" som jag kan köpa?

Senast redigerat 2011-10-03 00:10

Ändrade rubriken. Tänk på att alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om! Den tidigare rubriken "regnbåge" sade inget om trådens innehåll.

/Mod

Vad menar du med "bygg din app-app"? XCode använder man om man vill skapa program för iOS eller OS X.

  • Medlem
  • 2011-10-03 00:47

Tror att "segheten" mest beror på att du inte har en SSD-disk i. Sätt i en sådan och maskinen blir betydligt rappare!

  • Medlem
  • 2011-10-03 01:07

Kan bara instämma. 5400-varvsdiskarna som sätts i som standard är rena skämtet. En SSD får datorn att jobba som det var tänkt.

Låt någon som är van och har en liknande dator klämma på den.

Det är ju skitsvårt avgöra vad som är segt eller inte utan att du filmar buken in action.

Eller gå till en Mac år, ta med lite fika röd och kolla om de kan kolla på den i tio min.

Garageband är kanske heller inte bästa referenspunkten. Visserligen är det ett program för "vanliga" användare, men det är också extremt resurskrävande (som alla ljud och videoprogram)

1
Bevaka tråden