Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Humble Bundle

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte nyss nya Humble Bundle (The Humble Frozen Synapse Bundle (pay what you want and help charity)). Paketet består av:

Frozen Synapse
Trine
ShadowGrounds
ShadowGrounds: Survivor
Trauma
Splot

samt ett icke fullföljt spel som inte kompilerats för Mac så det räknas knappast.

Som alla Humble Bundle så bestämmer man priset själv, men man måste gå över medel för att få alla spel. Dyrt är det inte, man kan lugnt gå en god bit över minimum. Som vanligt är det flest köpare från Windowssidan men bäst betalt från Linux, med Mac mitt emellan.

Det du gjort där är att betalt tillräckligt mycket för att få två olika Humble Bundle's.

Humble Frozen Synapse Bundle består ju bara av Frozen Synapse och Trauma.

De andra tillhör Humble Frozebyte Bundle.

Snålar man så får man båda paketen billigare var för sig men det hela går ju till en bra sak så det är som sagt värt att lägga lite extra.

Och allt kan aktiveras i Steam också. För att inte glömma att du även får soundtrack på detta!

Ursprungligen av illerG:

Det du gjort där är att betalt tillräckligt mycket för att få två olika Humble Bundle's.

Humble Frozen Synapse Bundle består ju bara av Frozen Synapse och Trauma.

De andra tillhör Humble Frozebyte Bundle.

Snålar man så får man båda paketen billigare var för sig men det hela går ju till en bra sak så det är som sagt värt att lägga lite extra.

Och allt kan aktiveras i Steam också. För att inte glömma att du även får soundtrack på detta!

Jo, så kan man ju se det. Men då är det inte mycket "bundle" över det.

Nu är Humble Bundle 4 ute. Många spel, 7 stycken, men den är verkligen inte mycket att ha så vitt jag kan se. Allihop verkar vara riktigt standardmässiga, tråkiga kopior på gamla pangpangspel. Det enda som stod ut från mängden var Nightsky, som är ett fysikspel, men det ser alldeles för enkelt ut, som om man egentligen bara byggt vidare på några demos från en fysikmotor.

Nej, det är inte antalet som är viktigt. Nånting får allt finnas som är lite kul, och jag såg ingen. Bara en massa skjutande i högt tempo.

Tråkigt om Humble Bundle ska ta samma väg som ganska många Mac-paket. Det är lite av "you've seen one you've seen them all".
Tack för beskrivningen! Hade tänkt köpa ett paket som julklapp - dubbel glädje! - men nu får det bli något annat.

Cave Story+ och Super Meat Boy i Humble Bundle 4 är verkligen till att rekommendera!

Ursprungligen av illerG:

Cave Story+ och Super Meat Boy i Humble Bundle 4 är verkligen till att rekommendera!

Jag kikade på dem och tyckte inte de såg så intressanta ut, men jag har ju inte spelat dem. Någon mer kommentar om kvalitet, vad de är mer än vad jag såg i trailern?

Cave Story tyckte jag såg ut att ha alldeles för högt tempo, ett typiskt sådant spel som blir omöjligt för att du måste spela perfekt i för högt tempo för länge för att klara en nivå, så att jag misstänker att man får spela om nivåer tusen gånger. Och Super MEat Boy gav mig exakt samma intryck, en trailer där man gör en massa snabba perfekta drag och så fort man gör en gnutta fel så får man göra om hela nivån. Eller?

Och det kan ju hända att barnen skulle fixa det där höga tempot. Jag tycker inte det känns bra, inte hela tiden.

Humble Bundle har varit mycket intressanta, så jag ger inte upp dem. Ettan var riktigt vass, med World of Goo, Gish och Aquaria. Tvåan toppades av Braid, men resten gav jag inte mycket för. (Osmos var spelbart men blev snart lite tradigt.) Trean hade Crayon Physics och And Yet It Moves (och så kanske Cogs är vettigt men det fick jag inte igång och glömde bort). Och i en av de små mellanbundlarna kom Blocks That Matter, som var riktigt bra (tills jag kom till en hopplös nivå och fick ge upp).

Men just nu har jag satsat mer på MacGameStores julreor. Där finns hur mycket som helst, från kända spel som Europa Universalis och GTA till femdollars småspel som man inte skall vänta sig för mycket av, men en del är riktigt bra. Fast man får se upp för "hitta gömda saker i bilder"-spel, det finns det alldeles för många, och det är en del "sköt om din egen frisörsalong" och sånt, de är inte så givande heller.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

[...] Fast man får se upp för "hitta gömda saker i bilder"-spel, det finns det alldeles för många, och det är en del "sköt om din egen frisörsalong" och sånt, de är inte så givande heller. [...]

Säg inte det! Just den första typen av spel älskar mina barn (5 & 10). Äldsta dottern kan dessutom sitta (alldeles för) länge med dessa frisörsalonger/tårtbutiker/bondgårdar/surfshoppar...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-21 09:03
Ursprungligen av johan_tanying:

Säg inte det! Just den första typen av spel älskar mina barn (5 & 10). Äldsta dottern kan dessutom sitta (alldeles för) länge med dessa frisörsalonger/tårtbutiker/bondgårdar/surfshoppar...

Det säger ju iofs inte att det är givande, bara för att de spelar dessa

Ursprungligen av johan_tanying:

Säg inte det! Just den första typen av spel älskar mina barn (5 & 10). Äldsta dottern kan dessutom sitta (alldeles för) länge med dessa frisörsalonger/tårtbutiker/bondgårdar/surfshoppar...

Det är klart, någon måste de vara för, någon gillar dem så klart. Men just hitta-saker-i-bilder verkar det ha gått troll i, hur kul är det egentligen, för tionde gången? Dvs de är så många så man börjar undra. Och en del verkar vara så hopplösa teman att det är otroligt. Stillsamt hitta-saker-i-bilder på temat XIII, en mord-och-action-serie?

Nu ingår HB3 i HB4 för den som inte hade den, eller som vill uppdatera sina spel lite. Där finns det helt klart en del godsaker.

Lite tråkigt att andelen Linux och Mac minskat i HB-statistiken, jämfört med ettan. Med tanke på hur mycket Apple gått fram så tycker man att det skulle finnas intresse.

  • Medlem
  • 2011-12-21 10:07

En titt på trailern till Shank, sen var jag såld.
Maken till övervåld...

Det är inte meningen att de skall vara givande för oss föräldrar...

Men betala för dem när det finns gratisvarianter som är precis lika (menlösa)? Nej tack!

1
Bevaka tråden