Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

uTorrent laddar ner till fel disk, och kraschar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • UMEÅ
  • 2011-09-30 14:00

Har lyckats dra på mig något av ett underligt problem.
Skulle ladda ner en 250gb stor fil via uTorrent till min externa hdd, och allt var frid och fröjd. Jag hade laddat ner ett tag och stängde av, skulle sedan fortsätta och då kom problemet.

När jag startade uTorrent igen så ville den ladda ner till min 'vanliga' hdd, antar att det var något med standard inställningar i uTorrent och faktumet att det var en extern hdd inblandad.
I vilket fall som helst, uTorrent crashade. Tänkte inte mkt mer på det utan försökte starta det igen.
Ikonen kommer fram när jag startar programmet, men själva programmet startar aldrig.

Det som händer är att uTorrent åter börjar ladda ner denna 250gb stora filen, vilket jag tror resulterar i crashen eftersom den inte ryms på min 'vanliga' hdd.

Det jag undrar är väldigt simpelt. Hur får jag mitt uTorrent att inte börja ladda ner filen direkt jag startar det. Har testat installera om, och hittar inga uTorrent-relaterade filer när jag söker i Finder. Vill rensa bort uTorrent, helt bort, inte ett spår kvar, så jag kan återinstallera utan att det börjar ladda ner och crashar.

Tack på förhand
antiee

Tråden flyttad till rätt forumdel.

Jag har även ändrat trådens rubrik. Tänk på att rubriken tydligt ska visa vad tråden handlar om. "Problem med program" säger inte ett dugg om vad tråden faktiskt handlar om.

/Mod

Ursprungligen av antiee:

...Hur får jag mitt uTorrent att inte börja ladda ner filen direkt jag startar det...

Ta bort (eller döp om) själva torrent-filen så att programmet inte hittar den. Då borde den inte ladda ner något.

  • Medlem
  • UMEÅ
  • 2011-09-30 14:38
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ta bort (eller döp om) själva torrent-filen så att programmet inte hittar den. Då borde den inte ladda ner något.

Det var ju ungefär det som var min fråga. Finns inga uppenbara torrentfiler att ta bort
Vet inte var uTorrent får sin information ifrån och hittar ingenting när jag söker på torrentfiler i Finder.

Ursprungligen av antiee:

...Vet inte var uTorrent får sin information ifrån och hittar ingenting när jag söker på torrentfiler i Finder.

Då söker du nog på fel ställen. Det måste finnas en torrent-fil någonstans.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-30 15:45
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Då söker du nog på fel ställen. Det måste finnas en torrent-fil någonstans.

Det måste det inte alls. Han kan likväl ha matat torrentklienten med en hash-kod, då finns inget behov av en direkt fil.

Ok, men i så fall så finns det väl någon inställningsfil för uTorrent som man kan radera. Någonstans måste ju programmet hålla reda på vilka filer som är under nerladdning.

Ursprungligen av antiee:

...Har testat installera om...

Hur gjorde du då?

Att bara radera själva programmet, och installera det igen, hjälper nog inte mycket.

Du måste radera alla filer som har med programmet att göra, t.ex sådant som kan ligga i "Preferences" och Application Support".

  • Medlem
  • UMEÅ
  • 2011-09-30 17:09
Ursprungligen av antiee:

...Vill rensa bort uTorrent, helt bort, inte ett spår kvar, så jag kan återinstallera utan att det börjar ladda ner och crashar

Hade inte frågat om jag vetat hur man gör.
Vet inte vad jag ska leta efter för filer eller var.
Har letat genom att söka i Finder med lite olika sökord som kan relatera till uTorrent och andra torrentfiler. Hittar inget.

Ursprungligen av antiee:

Hade inte frågat om jag vetat hur man gör.
Vet inte vad jag ska leta efter för filer eller var.
Har letat genom att söka i Finder med lite olika sökord som kan relatera till uTorrent och andra torrentfiler. Hittar inget.

Det har säkert att göra med att uTorrent sparar data i ~/Bibliotek som inte söks i som standard. När jag ska rensa bort all data från ett program använder jag AppCleaner (FreeMacSoft)

Anledningen till att du inte ser uTorrent är säkert för att den kontrollerar checksummor för de delar du har fått laddat ner innan den avbröts/krashade. När du lägger till den igen efter du rensat alla inställningsfiler kommer den köra det igen (om du väljer samma nedladdningsställe)...

  • Medlem
  • UMEÅ
  • 2011-09-30 21:56

underbart, det löste sig bra. tackar!

1
Bevaka tråden