Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina inställningar försvann när jag uppgraderade InDesign.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jahapp, då har jag uppgraderat till InDesign 5.5 för att en kund krävde det. Hade InDesign 4 förut. Nu när jag öppnar ett dokument i 5.5 så är alla mina inställningar borta. Alla boxar och Print Presets. Jag började grina lite när jag insåg att jag kanske måste börja om från början och ändra tillbaka allt manuellt, allt eftersom jag upptäcker att jag saknar något... Jag har deadlines och vill bara get on with the job.

Men mina inställningar borde väl finnas sparade i någon fil? Hoppashoppashoppas att någon här kan hjälpa mig.

Anna

Ah, det visar sig att jag fortfarande har kvar 4:an, och när jag startar den så ser allt ut som vanligt. Ingen information verkar vara "överskriven" alltså. Så då borde det gå att antingen exportera inställningar och importera i 5.5 eller importera i 5.5 direkt från någon fil? Ojoj vad lättad jag känner mig. Men jag behöver fortfarande hjälp.

Anna

Det här är nog första gången ingen kunnat hjälpa mig här.
Men nu verkar det vara fixat. En amerikansk vän som är InDesign-användare och Google löste det hela. (Om det inte dyker upp något som fortfarande saknas.)

Ursprungligen av Anna Västerås:

Det här är nog första gången ingen kunnat hjälpa mig här...

Du får nog ha lite mer tålamod med forumet. Det har bara gått två timmar sedan du postade din fråga. Ibland tar det lite längre tid innan personerna med rätt kunskap får syn på frågan.

Ursprungligen av Anna Västerås:

...verkar det vara fixat. En amerikansk vän som är InDesign-användare och Google löste det hela...

Berätta gärna hur det löste sig, så kan kanske någon annan ha nytta av den här tråden i framtiden.

/Mod

Hej!

Jag vet, det var absolut inget "surt" yttrande, men jag ser att det kan tolkas så. Det var mer ett förvånat konstaterande, jag har blivit otroligt bortskämd med snabb hjälp tidigare så det blev automatiskt min måttstock så att säga.
Jag kanske tog för givet att det är "rätt" typ av användare som läser under Adobe-rubriken och jag kunde se att många läste frågan. Jag bör nog använda smileys för att förtydliga humöret.

Visst, jag tänkte självklart att jag borde förklara hur jag gjorde, jag ska göra det när jobbandet har lugnat ned sig lite, för nu ligger jag efter. :">

Anna

  • Medlem
  • 2011-10-07 11:57

Inställningar mellan olika InDesignversioner hänger inte ihop alls. Nästan inte alls, i alla fall. De kan dela på en del resurser, men är inte att betrakta som inställningar.
Titta i /Users/~/Library/Preferences/Adobe InDesign/ så ser du en mapp för varje InDesignversion du har (eller har haft) installerad.

1
Bevaka tråden