Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Umeå om nya iPhone: 14 oktober på Steve Jobs-dagen

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Uppdatering: Vi har till slut kommit fram till 14 oktober som datum för nästa macpub. Det är en fredag och det är inte vilken dag som helst, utan Steve Jobs-dagen!

Datum: Fredag 14 oktober
Tid: 18.30 och framåt
Plats: Allstar

Vi kommer att boka bord, anmäl i tråden eller meddela på annat sätt så vi vet ungefär hur många vi blir.

Ursprungligt inlägg:

På tisdag lanseras nya iPhone och det är ett skäl så gott som något att ha en macpub igen här i Umeå. Antingen har vi den onsdag 5 oktober, direkt efter tisdagskvällens event, eller har vi den en vecka senare, dvs onsdag 12 oktober. Allt hänger förstås på när folk har tid och möjlighet att komma.

Så givet dessa två alternativ - 5 eller 12 oktober - vilket skulle passa bäst för er andra?

Senast redigerat 2011-10-05 20:40

Inte 5:e, i Malmö då. 12:e kanske.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-09-29 23:33

Samma här, 5:e funkar inte för mig. Kanske 12:e.

Jaha, jag tänkte just säga att 5:e funkar bättre för mig än 12:e

2-1 till 12 oktober alltså, än så länge.

(Jag är neutral, å ena sidan är det kul att ta det nära eventet, å andra sidan är det kul ju fler som kan komma.)

Måste nog räkna bort mig helt från den 12:e... Om inte ett smärre mirakel inträffar

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-10-01 06:35

5:e bäst för mig.

Hmm, så varken 5 eller 12 var bra datum för några av "stammisarna". Det skulle förstås gå att vänta ända till 19 också. Hur skulle 19 oktober se ut för er andra?

19 ser ut att fungera bra... Med reservation för om någon fler gamling i släkten knoppar in, men det börjar vara ont om dem nu

Fast vi kanske alla ska ta på svarta polotröjor och träffas den 14 oktober istället, på Steve Jobs-dagen? Steve Jobs Day

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-02 20:15
Ursprungligen av Adrian B:

Fast vi kanske alla ska ta på svarta polotröjor och träffas den 14 oktober istället, på Steve Jobs-dagen? Steve Jobs Day

Det var den bästa ide jag hört på länge

Jag ser framför mig hur en reporter från VK:s På Gång-redaktion står på Allstar nästa fredag och intervjuar ett tiotal killar i svarta polotröjor. "Jo, du förstår, det började som ett skämt på ett forum..."

  • Medlem
  • 2011-10-05 16:17
Ursprungligen av Adrian B:

Jag ser framför mig hur en reporter från VK:s På Gång-redaktion står på Allstar nästa fredag och intervjuar ett tiotal killar i svarta polotröjor. "Jo, du förstår, det började som ett skämt på ett forum..."

Hmm, skämt? Snarare ett gäng sektmed.. sorry, mactalibaner ute på frälsarstråt.

14/10 ser ut att funka också. Angående polotröja så lovar jag inget

Vi har ju traditionellt sett undvikit fredagar eftersom folk oftast har andra planer då, men om det skulle fungera för folk så är jag inte helt främmande för det. Men annars gillar jag onsdagar också.

  • Medlem
  • 2011-10-04 01:31

Polotröjor. I swear.

Jag har inget särskilt inbokat så jag hoppas mina goda nördkollegor hittar ett datum som funkar för så många som möjligt. Skål, skål!

Ärligt talat känner jag att responsen hittills är lite för klen för att vi ska ha någon macpub alls.

Inget givet datum som passade de flesta och 2-3 stycken som kanske kommer är inte tillräckligt för ett "officiellt" arrangemang.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 13:56
Ursprungligen av Adrian B:

Ärligt talat känner jag att responsen hittills är lite för klen för att vi ska ha någon macpub alls.

Inget givet datum som passade de flesta och 2-3 stycken som kanske kommer är inte tillräckligt för ett "officiellt" arrangemang.

12 och 14 går bra för mig. Jag har väl missat en sådär 3-4 stycken i rad nu men nu när iOS5/iPhone5 kommer så känns det givet att komma

  • Medlem
  • 2011-10-04 16:27

Vi kanske är lite osorterade just den här månaden, och det kan ibland vara svårt att sätta The Nerd Honor främst. Jag är ju frisk i foten nu och har ingen drejningsdanskurs jag ska på, så jag är pepp för pub.

Ska vi bara gå en sväng på Biskopens armar och smånörda lite, i morgon kväll? 5/10 19.00?

  • Medlem
  • 2011-10-04 21:51

F. j. k.-Telia skickar ut ett mail med spoilern i rubriken. Fuuuuuuuuu---

Om några fler kunde ge besked om 12 eller 14 så kan vi försöka fixa det tills dess. Vi behöver bestämma ett datum så snabbt som möjligt, allt velande riskerar bara att det rinner ut i sanden.

Vad gäller en snabb "icke officiell" träff imorgon så är jag lite osäker, måste cleara med den andre barnpassaren här hemma. Men det lät iofs trevligt. Jag har många åsikter om kvällens event (och folk som dissar iPhone 4S ).

Och ja, även för mig spoilade faktiskt Telia det med sin rubrik. (Det var iofs bra med en bekräftelse på att jag hade rätt - jag hade lite här och var innan eventet hävdat att jag inte trodde det skulle bli någon omdesignad iPhone 5 :).)

Både 12 och 14 oktober har ju fått speciella meningar nu med iOS 5/iCloud den 12 och iPhone 4S-lansering den 14 oktober (inte i Sverige förvisso, men ändå.)

14/10 är alltså både lanseringsdatum för iPhone 4S OCH Steve Jobs day? Låter ju givet

Jag kan alltså inte 12/10 så jag pushar lite extra hårt för den 14:e. Sen kommer jag att få skämmas som en hund om något skulle komma emellan

Då fredag är en busy kväll på pubar och restauranger föreslår jag att vi i så fall bokar bord på Allstar, där är det gott om utrymme och borde gå om vi är ute i god tid. Men då gäller det att vi också vet vilka som dyker upp så vi kan boka rätt antal platser.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-10-05 16:57

12 eller 14 innebär samma problem för mig så står det mellan dessa dagar spelar det ingen roll.

Men då tycker jag vi kör på den 14 oktober helt enkelt. I början av nästa vecka ringer jag och bokar bord för de som anmält sig fram tills dess.

Alltså:
Datum: Fredag 14 oktober
Tid: 18.30 och framåt
Plats: Allstar

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-05 23:03

OK jag är på och jag ska tusan ha en svart polo också, det kan ju mkt väl vara sista året vår store ledare är i livet så det är bara att passa på och hedra mannen... Däremot kanske jag tar något annat jag kan dra över tröjan om det känns för nördigt

Jag kan redan nu säga att jag bangar på polotröjan

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-06 09:10

Hu. Hur kusligt rätt fick jag inte där :/ Nu får ni se till att dra på er polos och hedra mannen.

Jag kommer klädd i svart.

Bevaka tråden