Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar bank-id/e-legitimation i Lion?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kidnappar tråden för att prata Lion och e-legitimation/Bank-ID

Det verkar inte som att det går att få någon av dem att fungera med Lion, någon som har upplevt samma sak?

Ursprungligen av MrSinatra:

Kidnappar tråden...

Varför då?

Även om den tråden också berörde bank-id, så var ju frågeställningen en helt annan.

Därför har ditt inlägg nu flyttats till en egen tråd.

/Mod

Senast redigerat 2011-09-29 22:19
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-09-29 21:31

Kör själv Lion, Handelsbanken med BankID. Funkar obra/ inte alls med Safari, däremot Chrome funkar bra.
e-leg funkar bra den med, t.ex. F-kassan

Ursprungligen av MrSinatra:

...Det verkar inte som att det går...

Varför säger du att det inte verkar fungera? Vad har du för källa till det?

Jag har inte behövt använda bank-id sedan jag installerade Lion. Men nu blev jag nyfiken och har installerat och testat.

Och det funkar alldeles utmärkt, både i Safari och Firefox. Har testat på Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten. Och det handlar om ett bank-id från Swedbank.

Jag har ett Bank-ID från Handelsbanken. Detta fungerar utmärkt i Lion med både Safari och Chrome. Har dock inte testat med Firefox.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-09-30 18:47
Ursprungligen av mackan_b87:

Jag har ett Bank-ID från Handelsbanken. Detta fungerar utmärkt i Lion med både Safari och Chrome. Har dock inte testat med Firefox.

Det fungerar utmärkt även med Handelsbanken + Lion + Firefox upp till version 8 beta som släpptes häromdan.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-19 06:05

Får det inte alls att fungera med Swedbank. När jag försöker att logga in på skattemyndigheten får jag upp en varning som säger att min version av Personal är för gammal trots att jag precis installerat den från deras hemsida. Någon som har en lösning?

Edit: Det löste sig. Fick köra med Chrome i stället för Safari.

Senast redigerat 2011-10-19 06:25

SE Banken och Vårdguiden fungerar med Lion och Safari.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-10-19 13:50

Funkar bra hos mig. Lion, iMac, Safari, Swedbank.

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2011-10-19 14:38

Funkar bra med Safari. Tillsammans med Handelsbanken plus en rad andra tjänster som använder bank-id.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-19 15:05

Fungerar för mig nu med. Måste ha varit något strul hos Skatteverket.se

OS X 10.7.2, Safari 5.1.1, Net iD 5.4.1.34 och E-leg från Telia funkar åtminstone på Skatteverket, dock inte CSN. (som skyltar med att Safari funkar dåligt för dom just nu, och rekommenderar FF istället)

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-10-19 16:05

Fungerar bra för mig.

Handelsbanken, Chrome/Firefox, Lion, iMac.
Har även testat på Skatteverket och Försäkringskassa, och det har funkat bra.

1
Bevaka tråden