Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flash (o)automatisk uppdatering

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan Adobe byggde in Flash i systeminställningarna så ska den kunna meddela att den behöver uppdateras.

Sedan funktionen kom har den meddelat mig 0 ggr (på 2 datorer) och jag har under samma period uppdaterat manuellt ett flertal ggr.

Jag uppdaterade hemdatorn förra veckan till 10.3.183.7. Nu var jag in i Systeminställningar på jobbet och blev påmind. Den kör 10.3.183.5 fortfarande. Inte tusan har den meddelat något...

Har ni sett det här i funktion eller upplever ni samma problem?

Finns det någon åtgärd jag kan göra så det hoppar igång?

Ibland har det fungerat för mig... Adobe Flash är ett riktigt otyg som jag hoppas fasas ut till förmån för HTML5 MYCKET snart.

Samma här men så länge det finns behov att ha det installerat vill jag ha senaste säkerhetsfixen rullande. Det blir rena plojen om de bygger in detta men utan att det fungerar.

De är extremt sena med automatiska uppdateringar och när det väl kommer fungerar det riktigt dåligt. Värst är om man klickar på "Check Now" i System Preferences så tas man till en websida som säger vilken version man har installerad och vilken som är den senaste! Sen får man själv ladda ner den manuellt. Och nu när jag testade visade det sig att det fanns en nyare version trots att jag har automatisk uppdatering igång. Tack Adobe.

Välkommen till klubben...

Det finns någon fil man kan installera/peta i som styr uppdateringsintervaller etc. men jag kommer inte ihåg vad den heter, och giter inte leta efter infon nu.

Here we go again ...

Version 10.3.183.10 har tydligen dykt upp och 183.7 som jag la in förra veckan var tydligen inte ett dugg bättre på att meddela om ny version.

Min fungerar bra. Fast jag kör ju Leopard fortfarande. Men däremot är uppdateringen av Acrobat helkass, den vill inte uppdatera när man trycker på knappen för att uppdatera.

Min informerar bara om ny uppdatering vid uppstart av OS.

Både i Windows och OSX

Halleluja!

Verkar funka nu...

Tyvärr inte ett ord om vilken version, kommer den uppgradera betaversionen av 11 som fungerar bra med Lion eller nergradera till version 10?

Jag fick autouppdateringen på min MBA, men inte min MB. Så det fungerar fortfarande ganska dåligt...

Ursprungligen av Capeman:

Jag fick autouppdateringen på min MBA, men inte min MB. Så det fungerar fortfarande ganska dåligt...

Men jag tror att den bara kollar typ en gång i månaden (?) så om du installerat vid olika tidpunkter etc. så kan det vara rätt stor skillnad när den faktiskt kollar.

En gång i veckan enligt den här artikeln.

AppleInsider | Adobe Flash 10.3 adds auto-update notification for Apple's Mac OS X

Varför kollar dom inte av versionen när webbläsaren vill använda pluggen istället?

Med en miljard installerade Flash-klienter så är det nog vettigt att inte köra ett överdrivet uppdateringsintervall, men det är bara en gissning, jag har ingen aning om hur de resonerat när det gäller uppdateringsintervall.

1
Bevaka tråden