Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggar i Finder-inställningar, ikonpositioner mm

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I 10.6 (vet inte för 10.7) kom det några rätt fula buggar i Finder:

- Om Finder startar om (dvs dyker), vilket händer då och då, så glömmer den mina ikonpositioner i min hemmamapp. Allt blir en enda röra!

- Finder har ingen ordning alls på vilka fönster jag valt att visa i kolumnvy eller i ikonvy. Det hattar hit och dit.

Allt jag hittar för att komma runt det här är program som hjälper mig att behålla positionen på filer på skrivbordet, men bara där. Detta måste väl vara ett känt problem?

  • Medlem
  • 2011-09-28 16:18

Så där har det väl fungerat sen 10.0.
Det är mycket bättre nu, men inte helt bra...

Ursprungligen av wlao:

Så där har det väl fungerat sen 10.0.
Det är mycket bättre nu, men inte helt bra...

Nix, det händer aldrig i 10.4, ingetdera problemet. I 10.6 är det helt knasigt, händer om och om igen. 10.5 körde jag inte så mycket, eftersom det var klart sämre än 10.4 (andra buggar) och inte tillförde något, så där vet jag inte om just det problemet var värre.

Ett enda problem hände på 10.4, nämligen att vissa enstaka ikoner kunde flytta på sig. Det problemet fanns redan i 9.0.4. Det är lite störande men det sabbar ju inte hela strukturen. Men 10.6 är som att någon då och då bryter sig in i arkivskåpet och kastar ut allt på golvet i en stor hög.

Vad är det som är "mycket bättre nu"? Vilket "nu" menar du? Inte 10.6 uppenbarligen, menar du 10.7?

1
Bevaka tråden