Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aperture Import, hur markera flera bilder?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När man väljer Import i Aperture så får man upp en översikt på alla bilder på det media, kort kamera USB-sticka, som bilderna finns på.

De är alla som default markerade, och det finns knappar för att avmarkera alla eller markera dem.

Men om jag avmarkerar och själv vill välja flera bilder, hur gör jag det utan att behöva klicka och markera var och en manuellt?

Normalt så kan man ju markera första filen i en serie och sen hålla pil-up samtidigt som man klickar på den sista i en serie man vill markera. Men det funkar inte i Aperture.

Inte heller verkar det funka att klicka och dra över alla filerna och ringa in dem med "lasso" och sen klicka markera.

Inte heller verkar det funka att hålla nere kringlan och sen klicka på de bilder man vill markera.

Så hur gör man för att markera flera valfria filer?

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-09-27 21:28

Det går, och du är nära. Du behöver bara göra punkt 4 nedan också. Kanske inte helt 100 intuitivt, jag håller med.

1) Avmarkera alla
2) Klicka på första bilden
3) Håll ner skift och samtidigt klicka på sista bilden
4) Klicka i kryssrutan i någon av de markerade bilderna och alla markerade väljs
5) Importera

1
Bevaka tråden