Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behov av hjälp från en admin - kan inte bli av med mobilgränssnittet

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej,

Har försökt få hjälp med detta i ett antal inlägg, bland annat i feedback-tråden för lanseringen av mobilgränssnittet. Mitt problem är att jag inte blir av med mobilgränssnittet, trots att jag surfar via en dator, utan att logga ut. Jag misstänker att problemet beror på att när ni lanserade mobilsidan hade jag problem med att komma åt den och gjorde en inställning under mina val som gjorde mobilgränssnittet till default. Önskar nu hjälp med att ändra tillbaka denna inställning (för jag verkar inte kunna göra det själv via mobilgränssnittet).

Alltså, kan någon admin vänligen hjälpa mig med att få tillbaka det vanliga gränssnittet (antagligen genom att ändra ovan nämnda inställning)?

Stort tack på förhand!

Fixat!

Stort tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-15 14:58

Jahap, då har jag också fastnat i vinkelvolten.... Var inne på http://www.99.se/installningar/ för att göra en annan inställning och hittade menyn för att byta skin, den ville jag naturligtvis pilla lite på... Men när jag ändrat där till mobil-skinet så går det ju inte att komma tillbaks till inställningssidan. Hjälp!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-16 07:51

Tack! Mobilskinnet gör sig verkligen inte på iMacens skärm

Tacksam för admin-hjälp här också.
Fast i vBulletin (mobilskin).
Missade jag når varning?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-19 23:30

Jag är också en av de klåfingriga som fastnat i mobil-skinet, skulle någon vänlig admin vilja hjälpa mig att återställa?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-21 20:15

Någon. snälla hjälp.....!!!!!!!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-21 23:56

Prova att rapportera en av dina poster här och notifiera dem om att du behöver hjälp. Då kan en moderator se det och hjälpa dig, alternativt lyfta det till en admin som kan

Ursprungligen av toox:

Någon. snälla hjälp.....!!!!!!!

Prova att skicka ett PM till Björnström, han verkar ju ha kunnat fixa det förr, eller Adrian B. Vi moderatorer kan tyvärr inte göra vid det...

Jag har meddelat admin.

/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-22 22:52

Får man fråga varför mobilgränssnittet är en "dead end"?

Fråga på! Jag har dock inga svar... Men förhoppningsvis kan en admin svara.

Om man klickar på "team 99"-länken längst ner på sidan, så ser man att i den listan visas inte längre någon skillnad mellan admins och moderatorer.

Alla står nu som Seniormoderatorer i den listan, trots att vissa av dem faktiskt är Admins.

Det vore kanske läge att ge alla dessa Seniormoderatorer samma rättigheter. Då kunde vi fixa såna här saker - utan att det ska behöva ta veckor.

Fungerar inte återställningslänken?

Kollar på det.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-09-23 13:34

Det som styr om mobilskinnet är på är cookies, så tyvärr är det inget vi kan göra på server-sidan. Men "Full Site"-länken bör fungera. Gör den inte det får vi titta på det.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-23 17:04

Det går inte att implementera en länk för att resetta (ta bort) cookies relaterade till forumet?
Tänkte iom att PHPBB3 har den funktionen, men det är kanske inte samma funktionalitet som efterfrågas?

Ursprungligen av Arvid:

Det som styr om mobilskinnet är på är cookies, så tyvärr är det inget vi kan göra på server-sidan. Men "Full Site"-länken bör fungera. Gör den inte det får vi titta på det.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-23 22:05
Ursprungligen av Adrian B:

Fungerar inte återställningslänken?

Nä den tar mig bara till ytligare en konstig sida. Jag gjorde en print screen för att visa men jag kan tydligen inte ens bifoga bilder.

Ursprungligen av toox:

Nä den tar mig bara till ytligare en konstig sida. Jag gjorde en print screen för att visa men jag kan tydligen inte ens bifoga bilder.

Hmm, udda.

Är det likadant i alla webbläsare? Om det är en cookie-fråga borde du kunna radera alla cookies från 99.se i den aktuella webbläsaren och sen ha allting tillbaka som vanligt.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-25 21:12
Ursprungligen av Adrian B:

Hmm, udda.

Är det likadant i alla webbläsare? Om det är en cookie-fråga borde du kunna radera alla cookies från 99.se i den aktuella webbläsaren och sen ha allting tillbaka som vanligt.

Rensade samtliga cookies och installerade en ny webbläsare men jag är fortfarande kvar i mobilskinnet.... Blir galen...!!!!!!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-09-26 15:31

Berätta mer om vad du kör för
* apparat (Mac, iPhone, iPad, Windows, Android etc)
* webläsare (Safari, Firefox, Chrome, Internet Explorer etc)

Hur började det hela? Har det fungerat tidigare? Gäller problemet alla sidor, eller bara forumsidorna?
99mac - Senaste nytt från Macvärlden vs http://www.99.se/forum/

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-26 21:41
Ursprungligen av Arvid:

Berätta mer om vad du kör för
* apparat (Mac, iPhone, iPad, Windows, Android etc)
* webläsare (Safari, Firefox, Chrome, Internet Explorer etc)

Hur började det hela? Har det fungerat tidigare? Gäller problemet alla sidor, eller bara forumsidorna?
99mac - Senaste nytt från Macvärlden vs http://www.99.se/forum/

Det började med att jag skulle in i inställningarna och pilla, där hittade jag ett mobil-skin som jag tyckte var en god ide att testa. Men det var ju inte så himla bra med tanke på att det inte går att gå tillbaka till inställningar för att ändra tillbaka. Jag kör Mac med Safari men har även testat med att installera Chrome. Både 99mac - Senaste nytt från Macvärlden och www.99.se/forum ser konstiga ut det står Bulletin uppe i vänstra hörnet.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-28 14:06

Jag står inte ut längre...!!! Varför har andra lyckats ta sig härifrån och inte jag? Måste jag skapa ett nytt konto för att slippa detta mobil skin eller skall jag bara vänta på att någon kanske kan fixa det?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-09-30 09:35
Ursprungligen av toox:

Jag står inte ut längre...!!! Varför har andra lyckats ta sig härifrån och inte jag? Måste jag skapa ett nytt konto för att slippa detta mobil skin eller skall jag bara vänta på att någon kanske kan fixa det?

Då hade jag missuppfattat situationen. Jag trodde du hade hamnat i mobilskinnet per automatik - om du själv har ställt in det så sparas det i inställningarna för din användare (Edit: precis som jag nu ser att Jesper ju skrivit ). Nu har jag ställt tillbaka det åt dig.

Jag är ledsen, lider verkligen med dig... Förstår inte heller vad som strular, Björnström fixade det ju på tjugo minuter i våras.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-28 14:16
Ursprungligen av Capeman:

Jag är ledsen, lider verkligen med dig... Förstår inte heller vad som strular, Björnström fixade det ju på tjugo minuter i våras.

Vet inte om Björnström har "semester" från forumet, jag har inte sett att han varit inne någon gång de senaste dagarna.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-09-30 09:41
Ursprungligen av toox:

Vet inte om Björnström har "semester" från forumet, jag har inte sett att han varit inne någon gång de senaste dagarna.

Björnström är ju nybliven pappa, och tyvärr finns det inte så mycket tid över till forumet för honom just nu är jag rädd.

Det finns ju fler än Björnström som har admin-rättigheter, och som förmodligen skulle kunna fixa detta snabbt.

Jag kan se på din användarprofil att det står "Browsing options --> Style --> Mobile style". Jag gissar att det är den som ska ändras till något annat, men jag har tyvärr inte rättigheter att göra den ändringen.

Adrian och Arvid som båda har varit inne och skrivit i tråden de senaste dagarna borde kunna berätta om det räcker med den ändringen, eller om det är mer komplicerat än så.

/Mod

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-09-30 15:43

Tack Arvid du är en ängel, skall bli gott att slippa gråta sig till sömns i kväll

Bevaka tråden