Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

endast vissa mp3:or går att spela upp i iTunes

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-09-24 19:49

Har försökt att både söka i forumet och googla, men hittar inte något svar. I och med senaste versionen av iTunes och Lion, så är det bara vissa av mina mp3:or som lägger sig normalt i musikfönstret när man drar dem dit. De övriga lägger sig i vänsterspalten som någon form av spellista (med mp3:ans namn), men det finns inget att spela upp. Någon annan som varit med om detta? Känns lite begränsande att behöva köra musik i Songbird, när iTunes finns. Dessutom är equalizer och funktioner som att jag kan styra volym och låt med fjärrkontrollen inte tillgängliga i Songbird. Någon som har någon klok idé kring detta?

Tråden flyttad till rätt forumdel.

/Mod

  • Medlem
  • 2011-09-24 23:08
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Tråden flyttad till rätt forumdel.

/Mod

Det stod iTunes när jag skapade diskussionen, var hamnade den istället?

Ursprungligen av Korsriddaren:

Det stod iTunes när jag skapade diskussionen, var hamnade den istället?

Kommentarer till modereringar ska aldrig skrivas inne i den aktuella tråden, för då är man offtopic. Använd PM i stället (eller kanske Feedback-forumet i vissa fall).

Men svaret på din fråga är att du hade placerat tråden i "iPod, iPad, iPhone --> iTunes musik och film". Och den här frågan har absolut ingenting i iPod/iPad/iPhone-delen av forumet att göra.

/Mod

Är du säker på att det är en MP3-fil du drar till iTunes? Det kanske är en M3U-fil (som är en sorts spellista)?

  • Medlem
  • 2011-09-24 22:21
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Är du säker på att det är en MP3-fil du drar till iTunes? Det kanske är en M3U-fil (som är en sorts spellista)?

Det är garanterat en mp3-fil, då det fungerade utan problem i Snow Leopard.

Tja!
Har inte sett detta problemet förut men googlade lite och hittade denna länk i en tråd på Apple discussions:
Free MP3 Validator - check and repair mp3 files, it can also fix mp2 MPEG audio files

Testa att validera de filer du har problem med via denna, kan vara värt ett försök

  • Medlem
  • 2011-09-24 23:08
Ursprungligen av InPezonator:

Tja!
Har inte sett detta problemet förut men googlade lite och hittade denna länk i en tråd på Apple discussions:
Free MP3 Validator - check and repair mp3 files, it can also fix mp2 MPEG audio files

Testa att validera de filer du har problem med via denna, kan vara värt ett försök

Ewww, ett PC-program!

WTF?
Jag hittade länken på Apple discussions så jag förutsatte att det skulle vara till Mac men tji fick jag
När jag googlade på likvärdiga program så har de jag hittat sett ut att kräva Rosetta tyvärr.

1
Bevaka tråden