Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sammanslagen enhet med bluetooth-högtalare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena.

Jag har just köpt en Creative D200 bluetooth-högtalare och jag vill köra dom samtidigt som de högtalare jag har i ljudutgången. För att kunna köra flera ljudenheter så ska man tydligen ställa in dom som "Sammanslagen enhet" i Ljud/MIDI inställningar. Jag får det inte att funka. Var för sig funkar det utmärkt. Men den sammanslagna enheten funkar inte.
Förslag?

Tja!
Hur gör du och vad får du för resultat? (eventuella dialogrutor samt praktiskt resultat)

Jag tror det kan behövas tredjepartsprogram för att få det att funka. Men om du har erfarenhet av att köra bluetooth-högtalare och inbyggd utgång samtidigt, så är det värt ett försök.

Jag har gjort så här.
1. Parkopplar med creative D200 i bluetoothmenyn.
2. Kontrollpanelen/Ljud/Ljud ut - Väljer Creative D200 Buetooth-hörlurar
Resultat: Ljudet kommer från bluetooth-högtalaren. Utmärkt.

3. Verktygsprogram/ Ljud-/MIDI-inställningar
4. Skapar en sammanslagen enhet genom att klicka på pluset nere i vänster hörn. Alldeles automagisk skapas en sammanslagen enhet som innehåller inbyggd utgång och bluetooth-högtalare.
5. Kontrollpanelen/Ljud/Ljud ut - Väljer sammanslagen enhet.
Resultat: Olika. 1. tyst 2. Hoppar över till enbart "Hörlursuttag" eller "Bluetooth-hörlurar".
Meddelande: "Den valda enheten saknar reglage för ljud ut"

Resultatet förblir detsamma oavsett om jag ändrar antal kanaler, klockälla eller omsampling. Jag är osäker om jag har provat alla kombinationer...

Är det något specifikt program du vill kombinera högtalarna i eller har du försökt i flera program och vill använda det rent allmänt?

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av det nej. Mer detaljerad info är dock alltid bra, om inte för min del så kanske för någon annan som har bättre koll på just denna biten.
Du kanske redan läst kbasen om ämnet men länkar ändå då det kanske finns något som missats.
How to combine multiple audio interfaces by creating an aggregate device on Mac OS X v10.6 Snow Leopard

Jag tänkte använda de som systemhögtalare, altså för allt ljud. Framför allt för att spela samma musik i flera rum.

1
Bevaka tråden