Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fake mail från Apple

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan jag köpte och reggade min första mac har jag fått fake mail

Är det någon annan som också får det.

Det kan ju inte vara en slump att jag inte fått några sådana tidare sedan internet kom till och att jag får det efter att jag köpt och reggat min första Mac .. Eller ?

---------------------------------------------------------------------------------

Apple Inc.
PO Box 251
Watford WD18 9BR

Registration details

Registered office: Tolpits Lane, Watford, Herts WD18 9RN
Registered in England and Wales No. 2821203

APPLE 30TH WORLD-WIDE ANNIVERSARY CELEBRATION PROMO.

This program is organized by Apple Company, endorsed by the European Promo guild in conjunction with NGO organizations in Switzerland.

We are pleased to inform you of the result of the just concluded draws of Apple Inc Promo program, Apple Promo draw was conducted on-line by an automated random computer ballot Search from the Internet. No tickets were sold. This draw is conducted to mark Apple 30th years of production.

Apple 30th Anniversary Promo was conducted from an exclusive list of e-mail addresses of individual and corporate bodies. The selection process was carried out through random selection in our computerized email selection machine from a database of over 2,500,000 email addresses drawn from all the continents of the world. Emails were provided by the entire register domain.

This result is now released to you. And your email address attached in the A Category. All email addresses were selected through a computer ballot system in which your email address was selected as one of the lucky winners, your lucky number is: (01) (04) (28) (26) (27) (49) (21). And bonus ball number (29), which consequently emerged you as the only winner in the United Kingdom Booklet.

You been approved for a lump prize off of £1,400,000 (One Million, Four Hundred Thousand British pounds) in cash credited to File APP/EBD/011.

To begin your claim, you are required to send the necessary information to our London help line below: Name---- Country---- Address--- Occupation--- Lucky number--- bonus ball number---

Apple Inc Promo
Information and Payment Bureau:
London Representative Office.
Help Service Contact
Tel: +44-703-596-0866
Tel: +44-702-408-5616
Tel: +44-703-597-0143
Fax: +44-844-774-2197
Email: apple.anniversary@yahoo.co.uk

Cc

Mrs, Selin Dulge
Promotions Manager
Apple Promo Board

----------------------------------------------------------------
This message was sent using IMP, the Internet Messaging Program.

--
This message has been scanned for viruses and
dangerous content by MailScanner, and is
believed to be clean.

Fake är det ju...men vad det har med din reggning hos Apple att göra fattar jag inte. Hur skulle slöddret komma över din mailadress från Apples databaser? Apple alltså? Tätare än Pentagon.
Slöddret får tag på adresser på alla möjliga sätt på nätet, men jag tror inte att dom snor sina maillistor från Apple.

Ursprungligen av Zimmerman:

Fake är det ju...men vad det har med din reggning hos Apple att göra fattar jag inte. Hur skulle slöddret komma över din mailadress från Apples databaser? .

logiskt tänkande

Har aldrig fått det tidigare under mina 20 år på internet

Har fått dessa mail på min mycket speciella emailadress som jag använder hos apple

Började få dessa sedan jag reggade min första Mac

Kan vara en slump, men då borde jag vinna på lotto också

Detta innebär att Apples databas är hackad. Det är en mycket stor nyhet - skulle kanske t.o.m. nå förstasidan på New York Times - på nätet i alla fall, Wall Street Journal skulle garanterat köra nyheten. Om jag vore du så skulle jag kontakta media.

Ursprungligen av MalcomX:

logiskt tänkande

Har aldrig fått det tidigare under mina 20 år på internet

Har fått dessa mail på min mycket speciella emailadress som jag använder hos apple

Började få dessa sedan jag reggade min första Mac

Kan vara en slump, men då borde jag vinna på lotto också

Skön e-post de hänvisar till! Yahoo..

Ska jag vara petig så är det inte ett fejkmejl från Apple, det är från någon som utger sig för att vara Apple:)

Tror att det är slump. Men lite konstigt att googling inte ger något specifikt. Kanske är det en helt ny scam?

Ursprungligen av BlackSmp:

Men lite konstigt att googling inte ger något specifikt. Kanske är det en helt ny scam?

Googla bättre, det finns flera olika sajter med 'alla' fake email domäner beträffande sådana här 'lotteri-scams'. Men det kommer ju nya sådana här precis hela tiden, så uppdateringen är väl inte 100%.

Ursprungligen av panther:

Googla bättre, det finns flera olika sajter med 'alla' fake email domäner beträffande sådana här 'lotteri-scams'. Men det kommer ju nya sådana här precis hela tiden, så uppdateringen är väl inte 100%.

Alltid kul med glad och konstruktiv kritik

Ursprungligen av BlackSmp:

Alltid kul med glad och konstruktiv kritik

Jag brukar bara vara lagom petig vad det gäller felaktig information

Det är en del av psykologin bakom blåsningarna; man tar något som får mottagare att känna sig träffade - att avsändaren vet något om mottagaren - i detta fall att han/hon har en produkt från Apple - och trovärdigheten ökar då hos vissa av komplicerad psykologi - dom som tänker till lite extra kopplar ihop det med t.ex en egenutförd registrering - dom flesta tänker inte alls utan tror att Apple kan nå alla som köpt en Apple-burk automagiskt...det är något tekniskt.
Man skickar ut t.ex. 10 miljoner mail slumpvis - adresser har man dammsugat på nätet etc - dom flesta mottagare har inte en enda mojäng från Apple - en del vet inte ens vad Apple är - men några av mottagarna som råkar ha en Apple-grej känner sig "sedda" - blir antingen nojiga eller glada och smickrade :-). Några få av den senare gruppen går hela vägen och slöddret blåser dessa.

För något sånär upplysta människor så faller hela blåsningen direkt man ser emailadressen till detta Apple Inc i Watford UK; det är en Yahoo-adress

Ja, tänk så otroligt det skulle vara

Nej, det var nog en liten grön gubbe som sitter utanför mitt hus och väntade på att jag skulle regga mig på apple
så att han kunde börja spamma min mail

Men om man går ett varv till i resonemanget, så är det troligast att det är något av "de seriösa"
apputvecklarna, som sipprar information. Har ju laddat ner en hel del program genom appstore och det är väl en del av dessa som man även reggar och då har jag använt samma mailadress som jag har till apple

1
Bevaka tråden