Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbplatsen 99.se är olaglig sedan 1 juli 2011

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-23 12:11

Den första juli kom en ny lag (2003:389) om elektronisk kommunikation.
Detta innebär att 99.se - som alla andra, måste inhämta aktivt godkännande innan man skickar kakor.

Var lugn, t o m polisen bryter mot lagen fortfarande.

MER om lagen finns att läsa här:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-23 12:23
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-23 13:06

En av de dummare lagar jag hört talas om. Vad tänkte de när de skapade denna lag och vilken effekt tror de att den ska ha?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-23 13:08
Ursprungligen av joakimo:

En av de dummare lagar jag hört talas om. Vad tänkte de när de skapade denna lag och vilken effekt tror de att den ska ha?

De tänkte inte tillräckligt ialla fall. Det blir som lagen om förbud att gå mot röd gubbe.

Ursprungligen av stile:

De tänkte inte tillräckligt ialla fall. Det blir som lagen om förbud att gå mot röd gubbe.

Den lagen togs bort 1994 om jag inte minns fel, numera är det bara olagligt om man lyckas förorsaka en olycka genom att gå mot röd gubbe.

Edit: Det är visst fortfarande olagligt, men de ändrade så det inte längre är straffbart. Utan således endast straffbart med böter osv om du är vårdslös i trafiken. Förlåt om jag vilselett någon.

Senast redigerat 2011-09-23 16:30
Ursprungligen av citronsyra:

Edit: Det är visst fortfarande olagligt, men de ändrade så det inte längre är straffbart. Utan således endast straffbart med böter osv om du är vårdslös i trafiken. Förlåt om jag vilselett någon.

Din jävel. Strosade glatt över gatan mot röd gubbe med en ny fläkt till min G4.

Skickar faktura.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-23 13:12

Det är ju inte heller så att Internet endast är på nationell nivå. Skräplag! Använd skattemedlen till annat än att skapa lagar utan effekt.

Pts.se var jobbig. Där skulle man svara på om man ville vara med i en undersökning eller inte och om du svarade så innebar det att du godkände kakor

Bara jobbigt eftersom jag måste svara från alla datorer som jag använder...

Lite kul på Makthavare.se
Glöm inte att klika på att ni inte accepterar

Jag har ansökt om att jobba med att jaga alla webbsidor som använder cookies, på konsult basis, och jag ska ta betalt per sida jag hittar och anmäler som de själva sedan kan åtala...

:$:$:$

Låter inte kul med olaglig sajt. Kanske får lägga till en liten text om det helt enkelt i nästa version?

Jag håller på att jobba mig tillbaka till verkligheten igen. All min tid försvann när dottern kräver uppmärksamhet.

Ursprungligen av Björnström:

Låter inte kul med olaglig sajt. Kanske får lägga till en liten text om det helt enkelt i nästa version?

Jag håller på att jobba mig tillbaka till verkligheten igen. All min tid försvann när dottern kräver uppmärksamhet.

Välkommen hit. Du har varit saknad, även om vi förstått att du haft det underbart.

1
Bevaka tråden