Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stor, snabb och framförallt TYST extern HD sökes

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-09-23 09:06

Like I said...:)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-23 13:22

Lite mer info...?
Hur stor, hur snabb, tyst jämfört med vad? Vilken typ av anslutning?
Kanske du kan börja med att berätta vad du ska ha den till, och hur/till vad du ska ansluta den.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-09-23 14:27
  • Arbetsdrive för bearbetning av fotografier och video...

  • Har en iMac från 2009 så det får bli USB 2 eller Firewire 400/800 när det gäller anslutning...

  • Tyst jämfört med...jaaa, går det så vill jag inte höra den överhuvudtaget...

  • Inte för groteskt dyr så jag antar att SSD-varianter går bort...

I dagsläget har jag ingen möjlighet att gömma något i en garderob eller ett skåp utan den måste stå på skrivbordet...och då är de modeller jag stött på hittills alldeles för högljudda...

Ursprungligen av lasselu:
  • Arbetsdrive för bearbetning av fotografier och video...

  • Har en iMac från 2009 så det får bli USB 2 eller Firewire 400/800 när det gäller anslutning...

  • Tyst jämfört med...jaaa, går det så vill jag inte höra den överhuvudtaget...

  • Inte för groteskt dyr så jag antar att SSD-varianter går bort...

I dagsläget har jag ingen möjlighet att gömma något i en garderob eller ett skåp utan den måste stå på skrivbordet...och då är de modeller jag stött på hittills alldeles för högljudda...

Jag har mina foton och video på denna disc. Den innehåller två hårddiskar så kör RAID 1 på dom och du har säkrare lösning. Du kan även byta ut hårddiskarna genom att trycka på chassit.

Jag har den i RAID 0 samt ansluter den med eSATA för otroligt bra läshastighet. Men den har stöd för USB, FW400/800 och tyst som tusan. Det enda jag stör mig på är lampan som lyser. Men den har ju lite Mac-känsla över färg

My Book 2TB

  • Medlem
  • 2011-09-23 15:10

Jag vill, som många andra höja ett varningens finger över My Book-serien. För mig har två exemplar av denna produkt gett upp. Men snabb, billig och tyst är dom iaf.

Ursprungligen av Dalle:

Jag vill, som många andra höja ett varningens finger över My Book-serien. För mig har två exemplar av denna produkt gett upp. Men snabb, billig och tyst är dom iaf.

Jag har tre av denna serie och ingen av dessa eller dess hårddiskar har visat något tecken på trasiga sektorer eller att ge vika...peppar peppar ta i trä....

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-09-23 16:05

Hmmm...googlade på My Book och det känns som om alltför många har problem med den även om citronsyra har klarat sig...

Ursprungligen av lasselu:

Hmmm...googlade på My Book och det känns som om alltför många har problem med den även om citronsyra har klarat sig...

Jag kör konstant rsync mot en RAID5 som sedan kör extern backup till en annan RAID5, så jag förlorar endast några minuter av data i värsta fall....
Har man varit med om en hdd krash som resultera i bortfall av flera tusen foton så jag gör inte om samma miss...kosta vad det kosta vill...

En RAID eller extern hdd är aldrig en backup

Men kan påpeka att flera vänner kör MyBook utan konstigheter så vet inte varför internet hatar WD Caviar Green diskarna såpass mycket. Men det finns såkert andra som är bra de med. Sikta på något externt chassi som har 5900 RPM diskar för att få låg temp viklet ofta ger tysta fläktar om ens det är fläktar.

Western Digtal...något med Book heter dom...är tystast. Glöm LaCie när det gäller decibel.

Ursprungligen av lasselu:

Hmmm...googlade på My Book och det känns som om alltför många har problem med den även om citronsyra har klarat sig...

Segt att läsa.. :/
Har två WD - en My Book (500 GB med separat strömtillförsen) och en My Passport (500 GB, liten smidig o laddas via USB) sedan ca 5 år tillbaka utan minsta problem. De är riktigt tysta och helt ok att titta på när de står framme..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-09-24 13:03

När det gäller WD så är det MyBook Essential man ska akta sig för. MyBook Studio serien har jag inte haft några problem med.

Ursprungligen av Gunnar B:

När det gäller WD så är det MyBook Essential man ska akta sig för. MyBook Studio serien har jag inte haft några problem med.

Tänkte väll detta! Tyckte det var märkligt att de jag har skulle vara knas när jag samt så många vänner och bekanta använder dessa utan problem.

Så var det: MyBook Studio heter dom. Har köpt massor av sådana - själv, till vänner/släkt och på jobbet. Ingen har falerat - det har gått många år nu. Dom är tystast på marknaden skulle jag tro.
Man kan Googla på vilken produkt som helst - välj en slumpvis - och man kommer att finna massor av problem och arga kunder. Detta är internet - säger inget om statistiken rent vetenskapligt.

1
Bevaka tråden