Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorkrasch, men fungerande HD, behöver ICal, Mail & Adressbok

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2011-09-21 11:19

Min dator har alltså kraschat, men som tur väl klarade hårddisken sig. Jag behöver nu överföra mina kontakter, mail och kalender info till min nya dator, vilka filer är det då jag behöver flytta över till den nya datorn?

Jag har förresten en IPhone som jag synkat med den gamla datorn. Om jag synkar den emot den nya datorn finns det någon möjlighet att få över all info den vägen?

Du kan använda Flyttassistenten för att få över informationen i Mail, iCal osv.

iPhone frågan låter jag nån annan svara på.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-09-21 13:53

Du kan använda din iPhone för att få över all information. Men har du verkligen alla dina mail på telefonen? Själv ser jag till att bara det senaste finns där för direkt åtkomst. Har du ett IMAP-konto ligger all mail på mailservern och du behöver inte oroa dig för mailen alls.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2011-09-21 17:26

Tack för hjälpen!

Gud vad skönt att jag bara kan ta allt ICal & Adressbok snabbt och smidigt ifrån mobilen!

Ang. Mail/Imap så har jag ett hotmail konto och två one konton. Så ja det är ju sant allting är egentligen sparat på servrarna. Är dock osäker på om det även gäller utgående och inte bara inkommande mail. Får kanske kolla närmare på den där flyttassistenten.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-21 17:54

Kör du IMAP kan du välja att ha Draft, Sent och Trash på servern (kanske beroende på mailoperatör).

1
Bevaka tråden