Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samma Aperture-bibliotek på flera datorer

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-09-19 10:28

Jag har en iMac med ett + 50Gbyte Aperture library lokalt och master files (+500 Gbyte) på en gemensam server.

Nu tittar jag på att byta upp min bärbara mac och vill då köra Aperture på denna dator med samma Aperture library med eller utan tillgång till master files. Aperture måste i stort sett ligga lokalt. I normala fallet så är det bara jag som använder Aperture på bägge datorerna, men inte alltid

Optimalt skulle jag vilka kunna ladda upp filer också, men med 4G resp 8Gbyte minneskort krävs det väldigt snabba linor åt bägge hållen. Import av filer från minneskort med Nikon Transfer.

Frågan är hur jag syncar dessa två kataloger på bästa sätt? Dropbox, rsync, Lion server home directories eller på något annat sätt.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-09-20 22:27

Jag lyckades hitta att Aperture stöder export och import av delar av libraries i och med version 3.

Skulle dock vilja ha något sätt som inte innebär att jag manuellt måste exportera / importera till och från en annan dator.

/Casi

1
Bevaka tråden