Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kopplar jag mina personliga kontakter?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2011-09-19 15:32

Hej,
jag har ett problem som jag har försökt hitta en lösning på, i form av en programvara eller iOS-app.

De personer jag träffar internt på företaget behöver jag katalogisera i olika kluster efter deras kompetens och intresseområden. Gärna grafiskt, som en mindmap, som kan sorteras utifrån olika kriterier (geografiskt, kompetensmässigt, ansvarsområden, intresseområden osv).
Jag letar alltså efter någon slags "adressbok" fast med ett bredare och mera grafiskt som kan visualisera mitt nätverk efter personernas attribut.

Jag har letat och letat på nätet men inte hittat någon sådan programvara. Samtidigt tänker jag att jag inte kan vara ensam med detta behov och att det måste finnas någon existerande lösning. Allra helst någon universalprogramvara som synkar mellan dator, iPad och iPhone.

Är det någon som kan tipsa om någon bra lösning?

Jag tänkte Outlook men det kanske inte är "grafiskt" nog? Tror nog att du får specificera dig. Annars MS SharePoint kanske?

Vet inte exakt vad du menar med grafiskt i det här sammanhanget, men möjligen kan "beto" vara ett alternativ. Det är flexibelt när det gäller att skapa databaser för kontakter och det finns mallar att ladda ner. Dessutom finns det för både Mac och iOS.

1
Bevaka tråden