Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det går inte att installera om Logic

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nyligen installerat om Snow Leopard på min MacBook Pro, sedan har jag kort därefter installerat Logic studio, (standard installation med alla jampack-loopar och övriga program som Main Stage osv). När jag härom dagen testade Logic upptäckte jag att det fattas flera trum-loopar, t.ex. Jazzy Rock Drum 1-7. Efter att ha pratat med Logic-supporten fick jag rådet att kasta logic i papperskorgen och installera om det. Gjorde så, men det går helt enkelt inte att installera Logic. Det ska normalt stå att installationen kommer att kräva 55 GB utrymme, men nu står det att det bara krävs 12 GB, och det står inte installation utan upgrade. Det går inte heller att bocka för kompressorn när man ska välja vad som ska installeras. Jag vill göra en standardinstallation, men det går inte att göra det. Vad ska jag göra? Är nu döless på allt krångel med min nya MacBook Pro. Kan det vara så att det ligger styrfiler kvar på datorn som jag behöver plocka bort, och hur hittar jag dom i så fall. Enl Logic-supporten ska det inte heller spela någon roll om det ligger loopar kvar på datorn som hör till när jag gör en ny standard installation.

Det är klart att installationen blir mindre och att du inte kan installera (bocka i) kompressorn etc - det är ju redan installerat - det ligger redan på hårddisken - det har installeraren tagit reda på. Du slängde Logic-appen - det är allt. Installera den igen.

Menar innan jag försökte installera om Logic.

Hade även slängt Main Stage, Soundtrack Pro, men inga Loopar

Men jag har även slängt kompressorn i papperskorgen och tömt den innan jag installerade om Logic.

Då vet jag nada.

1
Bevaka tråden