Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredbandsbolaget 12 Mbit :)

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjoho nu har jag snart 12 Mbit ned - 9 Mbit upp

-------

Nu är det din tur!
Tack för att du har visat intresse för vår nya bredbandstjänst - 10 Mbit/s i telejacket.

Vi har nöjet att meddela att just din telestation är en av de stationer som står på tur för att bli uppkopplad mot vårt extremt snabba fibernät. Som tack för visat intresse vill vi göra allt för att just du ska få en av de begränsade platserna i din telestation.

Vi erbjuder dig därför nu en möjlighet att förhandsteckna dig för ett bredbandsabonnemang via telejacket. Om vi får din anmälan före den 30 juni garanterar vi att du står först i kö för en av platserna i din telestation!

Din hastighet - 12 Mbit/s!
Vi har gjort en sökning som visar att du har möjlighet att få den absolut bästa tjänsten Bredbandsbolaget kan erbjuda via telejacket; hela 12 Mbit/s! Detta är möjligt tack vare att du bor tillräckligt nära din telestation och tack vare vårt mycket kraftiga fiberoptiska nät.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-19 19:04

Fick precis samma idag.. hoho..

Grattis, du har just tagit första steget in i Sveriges i särklass mest opålitliga bredbandsnät. Farväl tråkiga modem, goddag totalspattiga dhcp-servrar och felkonfigurerade routrar...

Grattis, då har du tagit steget in i Sveriges mest pålitliga bredbandsnät. Jag har haft BBB i 2.5 år och har bara haft 3 timmars "nedtid", men då hade strömmen gått i hela centrumet där jag bor, även min lägenhet var svart så på något sätt hade jag överseende med att uppkopplingen inte fungerade.:D

Samuel K verkar ha haft väldigt mycket oflyt med sin uppkoppling.....

Bor man i Ume så gör man

...jag väntar och väntar och väntar...

...det lär jag få göra ett tag...

Dessutom kan man ju inte få fast IP med BBB, tycker jag är rätt synd. Kundtjänsten är väl inte känd för att vara så bra heller. Jag ställde en rak fråga och fick ett "klipp-och-klistrat" svar från en produkt broschyr - utan svar på frågan.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2003-06-19 21:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alexandra
Dessutom kan man ju inte få fast IP med BBB, tycker jag är rätt synd.

Tjänster som dyndns.org är ju gratis, väl fungerande och stöds dessutom direkt av både netgears och dlinks nya routrar, det löser väl de flesta "problem" med dynamiska IPn, fast du kanske är ute efter något annat.

Ärlig talat tycker jag det är bra att de kör med DHCP för jag misstänker att majoriteten av deras kundtjänst annars hade gått åt till att hjälpa folk att konfigurera sina datorer rätt.

Jag har haft BBB i två städer (NKPG och LKPG) och tycker deras tjänst är suverän. Jag har även haft ComHem och har polare som har Telia ADSL och det är rena rama mardrömmen i jämförelse. Av en händelse har Telia ADSL varit nere i Linköping sedan igårkväll och ska inte komma upp förrän i morgon någon gång.

Heja BBB

o11e

  • Medlem
  • 2003-06-20 06:45

Ja, det kom till mig också:

Citat:

Nu är det din tur!
Tack för att du har visat intresse för vår nya bredbandstjänst
- 10 Mbit/s i telejacket.

Vi har nöjet att meddela att just din telestation är en av de stationer som står på tur för att bli uppkopplad mot vårt extremt snabba fibernät. Som tack för visat intresse vill vi göra allt för att just du ska få en av de begränsade platserna i din telestation.

Vi erbjuder dig därför nu en möjlighet att förhandsteckna dig för ett bredbandsabonnemang via telejacket. Om vi får din anmälan före den 30 juni garanterar vi att du står först i kö för en av platserna i din telestation!

Sitter du fast i ett annat abonnemang? Då kan du ändå boka nu, vi håller din plats i upp till ett halvår utan extra kostnad. Vi hjälper dig även med uppsägningen av ditt gamla abonnemang och tar hand om "allt det där jobbiga".

Din hastighet - 8 Mbit/s
Vilken hastighet du kan få på ditt bredbandsabonnemang via telejacket är beroende på hur långt ifrån din telestation du bor. Vi har gjort en sökning som visar att Bredbandsbolaget kan erbjuda dig en bredbandsuppkoppling med hastigheten 8 Mbit/s.

Detta får du med Bredbandsbolagets Internetabonnemang:

- 8 Mbit/s nedladdning och 1 Mbit/s uppladdning

- Access till Internet med 5 dynamiska IP-adresser

- Fast uppkoppling till Internet för en fast månadskostnad
- Ingen bindningstid (3 månaders uppsägningstid)
- Tillgång till personlig kundportal, med bredbandstjänster
- 5 epostadresser med 10 MB lagringsutrymme styck
- 5 hemsidor med 20 MB lagringsutrymme styck
- Kostnadsfri kundtjänst öppen måndag till fredag
- Kostnadsfri teknisk support, alla dagar
- Lån av modem under abonnemangsperioden,
_utan extra kostnad
- Cirka 3 månaders leveranstid

...

Ps. Enligt en färsk SIFO-undersökning är Bredbandsbolagets Sveriges bästa bredbandsleverantör? för tredje året i rad!

Jag får "bara" 8 Mbit/s ner och 1 Mbit/s upp??? För långt ifrån stationen?

Men men, för 50 kr extra får jag ett 8 ggr snabbare internet jämfört med Com hem (Gå hem ).

Vad tycker ni, ska jag ta detta erbjudande från BBB eller "Scream" från Bostream?

Edit: Förtydligande och stavfel.

Senast redigerat 2003-06-20 15:09

jag har faktiskt redan beställt Scream ifrån Bostream...som lovar högre hastigheter...men anmälde mig till BBB - bara för att "vara på den säkra sidan "

  • Medlem
  • 2003-06-23 17:31

Någon mer som har några synpunkter på "BBB_i_telejacket" och/eller "Bostream_Scream"?

Vilken internetleverantör av dessa två skulle ni föredra?

Fördelar, nackdelar, ...?

Citat:

Skrevs ursprungligen av 3OPAH
Ja, det kom till mig också:

Jag får "bara" 8 Mbit/s ner och 1 Mbit/s upp??? För långt ifrån stationen?

Jag fick samma, 8 Mbit... Anmälde mig direkt! Sitter idag med Telia ADSL, och några andra alternativ verkar inte finnas där jag bor, så jag är hur nöjd som helst. Hoppas bara man inte får vara utan bredband för länge i skarven bara.

  • Medlem
  • 2003-06-25 19:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
även min lägenhet var svart så på något sätt hade jag överseende med att uppkopplingen inte fungerade.:D

vaddå? Har du ingen aktiv skärm, eller?

Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
jag har faktiskt redan beställt Scream ifrån Bostream...som lovar högre hastigheter...men anmälde mig till BBB - bara för att "vara på den säkra sidan "

Skulle alltid ta Bostream. Dels för att det är mindre strul i allmänhet. Fast IP. Ingen flygande ekonomi i företaget. Men, man skall inte klaga.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Skulle alltid ta Bostream. Dels för att det är mindre strul i allmänhet. Fast IP. Ingen flygande ekonomi i företaget. Men, man skall inte klaga.

Hm, det har du nog rätt i...BBB kan ju kursa när som helst - men då köper i och för sig någon upp deras kunder...och driver det vidare.

Men, jag fick max av BBB - antagligen för att jag är nära telestationen - borde vara lika dant med bostream - vilket i sin tur borde innebära att jag borde ligga nära 26 Mbit...känns som rena fantasihastigheterna :rolleyes:

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2003-06-26 12:53

Jag ska flytta till Nyköping nästa vecka. Är det någon som har koll på vad man ska ha för bolag till ADSL-uppkpppling? BBB, Bostream, Tele2 eller Telia? (eller nån annan)

Själv flyttade jag precis från Chello (1024/384, 399:-/månad) till Bostream (13/13, 398:-/månad).

Jag funderade på BBB med valde Bostream av två anledningar;

1. Fast IP.

2. 2-3 veckors installation mot BBB:s "upp till tre månader".

Dock har Chello en kalendermånads uppsägningstid, så det är inte förrän 1 augusti som jag kommer sitta med Bostream.

1
Bevaka tråden