Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Molntjänst till ca 300 personer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag behöver ett billigt och pålitligt alternativ till en lokal server. 300 personer på mitt företag skall kunna ha tillgång till ca 400 MB "cloud" eller moln-baserad tjänst istället för att även i fortsättningen köra allt mot vår egna server.

Fyra krav:

- 300 personer x 400 MB/person
- kunna ha två gemensamma "större" utrymmen där användarna kan få tillgång till delade behörighetsmappar. En där ca 100 pers får tillgång till en gemensam mapp och ytterligare en där samtliga inloggade får tillgång till allt innhåll i en annan mapp.
- kunna dela dokument mellan två eller flera medlemmar.
- 1 administrationskonto
- synkronisering via en mapp på datorn så som t.ex. Dropbox eller Box.net.

Finns någon sådan tjänst ute på nätet?

Man har hört en del om t.ex. Dropbox, Box.net, Google, men klarar dessa allt detta?

Problemet med Dropbox är väl att alla som har behörighet till en mapp kan ge behörigheten vidare/bjuda in andra dropboxanbändare. Har för mig att sugarsync klarar detta bättre. Rent generellt ger sugarsync fler möjligheter att bestämma behörighet (titta/ändra/dela etc) så ett konto kan därigenom fungera lite som ett "admin light".

De flesta faller väl på ett riktigt administrationskonto men klarar dina övriga önskemål

Om du inte tittat på Sugarsync tidigare sä skickar jag med min ref länk, som ger ett konto på 2,5 GB gratis, (dvs 500 MB bonus till både dig och mig)
https://www.sugarsync.com/referral?rf=cow47rvyi9s23&utm_source=txemail&utm_medium=email&utm_campaign=referral

Slå en signal till Diino och kolla om dom har någon bra lösning; https://www.diino.com/c/default-sv/contact-us

Svenskt bolag med bra hastighet osv..

  • Medlem
  • norrland
  • 2011-09-18 13:07

Google Apps

Kolla med Tellint, det hjälper företag med liknande lösningar 040 6171500

Det vore kul att höra hur du löste detta problem!

1
Bevaka tråden