Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorns serienummer har försvunnit?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta är kanske inte rätta avdelningen, men...

Kör en iMac 27" Modellidentifierare: iMac11,1, Intel Core i5 2,66 GHz med 8 GB minne.

Uppgraderade till Lion för ett par veckor sedan och suttit och lattjat runt med systemet. Nu visar det sig att närjag går in på "den här datorn" under äpplemenyn så har datorns serienummer försvunnit. Istället står där "System serial #". Om jag sen öppnar systemrapport visas Serienummer (system" som "not available". Jättekonstigt! Det fanns ju ett serienummer innan jag uppgraderade (även om jag inte la det på minnet). Är det någon som råkat ut för det här och/eller vet om det går att skriva in nånstans?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-16 18:50

Jag har ingen aning förutom att du kan klicka på nummret för att ändra mellan Bygge, Serienummer och Version. Kanske det som är problemet?

  • Medlem
  • 2011-09-16 20:12

Och datorn har självfallet inte varit på service och fått något utbytt?!

Kajan: klicka på vilket nummer?

Korsriddaren: nae, datorn är helt omeckad. Det hände när jag uppgraderade till Lion... ...har också en MacBook Pro, inga problem där.

  • Medlem
  • 2011-09-16 21:54
Ursprungligen av brugdman:

Kajan: klicka på vilket nummer?

Korsriddaren: nae, datorn är helt omeckad. Det hände när jag uppgraderade till Lion... ...har också en MacBook Pro, inga problem där.

Låter onekligen helmysko...

Finns en hel del inlägg om det på Apples diskussionsforum.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-16 22:02

Om den här datorn> Under äpplet och Mac OS X texten är det du pratar om eller?

Klickar man på den texten som normalt står där så ändrar sig nummret till något annat, kanske inte fungerar nu i ditt fall om något är fel.

Men i normala fall så står där t.ex. "Version 10.7.1" ett klick på den texten ger "Bygge 11B26" och ett klick till ger "Serienummer W8019...." Sen på nästa klick är det tillbaka på "Version 10.7.1" igen.

Så testa o klicka på texten bara....

  • Medlem
  • 2011-09-17 02:13

Provade föresten en gammal beprövad hemsida, där man kan få info om sin dator med hjälp av serienumret. Fick inte upp en siffra rätt. Ena sidan antydde iofs att datorn är byggd i slutet av augusti, vilket skulle kunna stämma. Vad kan detta bero på? 2011 MBP 13" i7 2,7 GHz har jag.

1
Bevaka tråden