Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med väckning av Macbook Pro efter "batteritömning"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-14 19:14

Hej!

Mitt problem är att efter datorn har släckts ner efter batteriet har tagit slut (vet ej vad detta läge heter) så när jag sätter i strömsladden så kommer den där indikatorn upp där den ska ladda in allt som fanns på skärmen innan den dog men den kommer bara halvvägs sen får jag rullgardinen och måste göra hård reboot.

Mitt nuvarande system är en Macbook Pro 15" mid 2011 med egenbytt SSD disk och OS X Lion, Dock har detta problemet också funnits på samma dator med en vanlig HDD samt Snow Leopard.

Någon som har några idéer?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2011-09-15 17:23

Troligen behöver du uppdatera firmware på SSD'n, det löste problemet för mig iaf.
Är det första generationens sandforce?

Märkligt att det var likadant med vanlig disk dock.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-15 22:01

Ja det e kanske så, men hur hittar man sånna saker, både mjukvaran och utförandebeskrivning?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-09-15 22:54

Firmware för OCZ
OCZ har ju tyvärr inte nån simpel lösning för OS X, den bästa infon jag funnit var på forumet.

Själv fann jag det dock enklare att traska ner i källaren och leta reda på en avdankad SATA bestyckad PC och uppdatera firmware utan att blanda in Macen.

1
Bevaka tråden